Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendil tasub kodupanga soojus proovile panna

    Tänane Äripäev kirjutab, et Eesti pangad on mitme suht­arvu poolest Euroopa edukamate seas. Eesti pangaklient ei peaks pankade kasumlikkust aga jätma ainult pankade rõõmuks, vaid selle ka enda kasuks pöörama. Kliendi huvides ja kliendi kätes on pankade omavahelise konkurentsi ergutamine, mis võiks välja viia kas või selleni, et viime iga olulisema tarbitava toote eraldi panka.

    Eesti pangakliendid on praegu nagu musterkäitumisega koolilapsed. Pangajuhid ütlevad, et Eesti inimene kasutab aktiivselt internetipanka jt e-kanaleid. See aitab pangal kulusid all hoida. Samuti oleme korralikud laenajad – viivises laene on küllaltki vähe. Vaba raha hoiame aga arvelduskontol, mis annab pankadele kätte odava raha. Nendel põhjustel – ja tulenevalt ka Eesti väiksusest – on Eesti pangad väiksema kulubaasiga kui näiteks pangad Rootsis.
    Mugav elu. Pangajuhid jätavad mainimata tõsiasja, et Eesti klient ostab sageli oma pangatooted ühest ja samast finantsasutusest. Ühes pangas on meil nii laen, hoiused kui ka investeeringud. Rääkimata igapäevapanganduse teenuste tarbimisest. Kuigi Swedbanki juhi Priit Perensi väitel võib Eestis rääkida isegi ülepangastumisest – st panku on liiga palju –, räägivad pankade turuosad siiski konkurentsi kahjuks. Meil tegutseb küll formaalselt päris palju panku, kuid Swedbanki turuosa ulatub üle 40% ning peaaegu 90% turuosast jaguneb Eestis vaid nelja panga vahel.
    Seega oleme teinud pankadele elu vägagi mugavaks – aga see pole alati kliendi enda huvides. Muud moodi kui ise panku survestades ja paremaid tingimusi välja rääkides ei olegi võimalik teada saada, millised on tegelikult kokkuhoiukohad ja võiduvõimalused.
    Mida siis klient saab ära teha? Esiteks tuleb uue toote või teenuse kasutama hakkamisel küsida pakkumist mitmest pangast. Seda asjaolu ei tasu panga eest varjata – see motiveerib neid enam oma pakkumist läbi mõtlema. Seda taktikat tasub sel aastal kindlasti kasutada laenu võtmisel – Danske Banki Eesti filiaali juht Aivar Rehe ütleb, et odava raha valguses kasvab konkurents laenuturul.
    Teiseks tuleb vaadata aeg-ajalt üle ka juba kasutusel olevate teenuste hinnad ja nende käekäik. Näiteks kuna pensionifonde saab praegu vahetada küllaltki sageli, on näha, et pankadel on surve end kliendile tõestada. Samamoodi nagu pensionifondide puhul, võiks eraklient või ettevõtja ise vaadata regulaarselt üle oma muud pangateenused.
    Püsi valvas. Pangajuhid kinnitasid Äripäevale, et nende hinnangul toimub pangatoodete ja -teenuste hinnastamine põhjendatult. Meist keegi ei peaks häbenema seda väidet küsimärgi alla seada ning oma pangalt otse küsida, miks  üks või teine asi on sellise hinnaga. Seda eriti e-kanalites, kuhu meid üha enam suunatakse. Või kui ühte ja sedasama toodet pakutakse kahes pangas sama hinnaga, siis võib paluda selgitada toote sisu.
    Mis aga kõige olulisem – pangaklient võiks võtta endale eesmärgiks lähtuda põhimõttest hoida laen, hoiused ja väärtpaberid eraldi finantsasutustes.
    Kodupank on küll sooje emotsioone tekitav termin, kuid samas osav turundusnõks kliendi valvsuse uinutamiseks. Võib ju tunduda, et kodus on kõik kõige parem ja taskukohasem. Aga kas ikka alati on?
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Apranga käive kasvas aprillis 27 miljoni euroni
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.