Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parme Trans: on oht, et autovedajad lahkuvad Eesti turult

    Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsov.Foto: Raul Mee

    Eesti suurimate autovedajate hulka kuuluv OÜ Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsovi ütles eilsel Delovõje Vedomosti konverentsil „Eduvõti 2015“, et kui tihedas konkurentsis ei võta riik midagi ette, siis võivad paljud autovedajad Eesti turult lahkuda.

    Šehovtsovi sõnul veohinnad langevad ja seega väheneb ka ettevõtete kasumlikkus.  Parme Transil õnnestub tema sõnul teenida kasumit, kuid see on väike. „Pigem on juttu ellujäämisest,“ märkis ta. „Töö on väga raske ja see kehtib enamiku ettevõtete kohta, kes tegelevad rahvusvaheliste kaubavedudega.“
    Murekohana tõi Šehovtsov välja ka selle, et kulud ettevõtetel kasvavad. „Kui kütesekulu jääb samale tasemele, siis teedemaks Euroopa Liidus kasvab,“ sõnas ta. Ta tõi näitena, et Prantsusmaa ja Itaalia on kõige kallimad riigid. „Autovedajate palgad on riigiti erinevad. Kui öeldakse, et euro on hea, siis tegelikult see ei ole nii, sest palgad Euroopa Liidus on väga erinevad,“ ütles ta.
    Tema sõnul ainukesed kulud, mida ettevõtted saavad kokku tõmmata, on autojuhtide tasud ja halduskulud. „Paljud ettevõtted tegelikult töötavad kahjumis. Kui ettevõttel on masinapark liisingus, siis kulud on nii suured, et praktiliselt ei jää midagi alles,“ rääkis Šehovtsov.
    Murekoht on autovedajate jaoks ka see, et kui paljudes riikides on teedemaks, siis Eestis seda ei ole. „Võiks olla teedemaks, sest need autod, mis liiguvad Venemaale läbi Koidula piiripunkti, need peavad maksma teedemaksu. Meie organid ei taha seda sisse viia, ütlevad, et see ei ole õige, korrektne ja eetiline,“ märkis Šehovtsov. „Eesti peaks sisse viima samasugused tasud nagu on teistes riikides, siis oleksime võrdsed.“
    Šehovtsovi sõnul ei pööra Eesti riik tähelepanu autovedajatele ning poliitikud võiksid oma väljaütlemistega olla ettevaatlikumad, sest ettevaatlikus mõjub ärile negatiivselt.  2015. aasta perspektiivis ei ole Šehovtsov väga optimistlik, pigem on pessimistlik. "Mida rohkem meid puuakse, seda vähem ettevõtted siia turule jääb,“ märkis ta. „Tuleb minna teistesse riikidesse, näiteks minna Leetu, sinna registreerida oma ettevõtteid ja ajada äri seal.“
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.