Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sanktsioonid tõid raudteele seisaku

    Raudteesõidukite liisimine on seisakus, kuid autoliising kerges tõusus, ütles SEB Liisingu juhatuse liige ja tegevdirektor Ainar Leppänen.

    Vagunite ja vedurite liisimist hetkel sisuliselt ei toimugi, ütles SEB Liisingu juhatuse liige ja tegevdirektor Ainar Leppänen. Süüdistada võib sanktsioone.

    Leppäneni sõnul on liisimine märgatavalt vähenenud nendes liisinguvara liikides, mida mõjutavad otseselt Ukraina konfliktist tingitud Euroopa Liidu sanktsioonid Venemaa suhtes: põllumajandusseadmete ja -tehnika liisimine vähenes peaaegu 19 protsenti ning vagunite ja vedurite liisimist praegu sisuliselt ei toimugi.
    Kui 2012. aastal liisiti veeremeid 110 miljoni euro eest ja tunamullu 13 miljoni euro eest, siis eelmisel aastal oli see number vaid 0,4 miljonit eurot. „Kuna enamik Eesti klientide veeremikoosseisust liigub Venemaal ja SRÜ aladel, siis on ilmselt ka mõistetav, miks on toimunud selline seiskumine,“ rääkis Leppänen.
    „Ühest küljest oli põllumajandusseadmete ja tehnika liisimise vähenemine tingitud sellest, et uusi põllumajandustoetusi eelmisel aastal ei makstud. Teisest küljest mõjutas olukorda kahtlemata ka Venemaa sanktsioonidest tingitud ebakindlus, mis sundis paljusid põllumehi oma investeeringuplaane ümber vaatama ja selle asemel kulude kokkuhoiuga tegelema," lausus ta.
    Eesti Panga andmetel kahanes liisinguturu uusmüük 4 protsenti, 747 miljonilt eurolt 716 miljonile eurole.
    Sõidukeid liisitakse rohkem
    Kasvanud on tootmisseadmete liisimine ja sõidukite liisimine. Tootmisseadmete liisingud kasvasid lausa 41 protsenti, mis viitab valdkonnas tegutsevate ettevõtete investeerimisjulguse ja -vajaduse taastumisele. Samas ei mõjutanud see kogu turgu väga palju, sest tootmisseadmete liising moodustab liisinguturust 6,7 protsenti (48 miljonit eurot). Aasta kokkuvõttes kasvas sõidukiliising viis protsenti. Leppäneni sõnutsi on see seotud sõidukite müügi kasvuga turul (6 protsenti) ning ka käibemaksuseaduse muutmisega, mille tõttu paljud firmad vormistasid oma kasutusrendilepingud ümber kapitalirendilepinguteks või siis lihtsalt tegid liisinguotsuse enne seaduse rakendumist. „Kogu liisinguturgu vaadates oli eelmine aasta kokkuvõttes hea sõidukiliisingu aasta ning see varaliik oli ka üheks liisinguturu mootoriks, arvestades asjaolu, et sõidukid moodustasid poole kõikidest eelmisel aastal liisitud varadest,“ kommenteeris Leppänen.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.