Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakkov vihastas

    Jüri Mõis (vasakul) ja Erik Sakkov.Foto: Andres Haabu

    Nordic Aviationi juhatuse liige Erik Sakkov sai vihaseks, kui Äripäev päris tema suhete järele majandusminister Kristen Michaliga.

    „See on isiklik küsimus, millele avalikult vastamist ei pea ma õigeks,“ vastas Erik Sakkov, kui Äripäev päris tema suhete järele reformierakondlasest majandusministri Kristen Michaliga. „Minu meelest see ei ole ilus niimoodi uurida. Lennujaamas töötades töötasin ma ka Estonian Airi heaks kogu aeg. Lõpus töötasin juba selle nimel, et tehakse uus lennufirma, et ei jäeta seda asja niisama ripakile.“
    Sakkov möönis, et tunneb Michalit, aga see, kas nad on lähedased või mitte, on imelik küsimus.
    Vaata ka Erik Sakkovi ja Jüri Mõisa vägagi teravaks kiskunud debati videosalvestust:
    Küsimusele, missugune kokkulepe on Infortari meeste Nordic Aviationile "ohverdamise" taga, vastas Sakkov, et ta on isegi käinud neid kuulsaid Ain Hanschmidti kõrvu vaatamas – neid kuulsaid kõrvu, mis igalt poolt paistavad. "Infortaril oli suur huvi minna Estonian Airi sisse," selgitas ta. "Siis, kui Euroopa Komisjoni uurimine oleks lõppenud positiivse otsusega, ja nad oleksid ettevõtte saanud praktiliselt ilma rahata. Kui tuli negatiivne otsus – kas teie kujutate tõesti ette, et ühel päeval hüppab Hanschmidt kusagilt põõsast välja ja on äkki aktsionär? Ei! Küsige riigi käest. Kui riik tahab oma ettevõtet müüa, siis on see avalik protsess. Meie töö peaks seisnema selles, et kui ta peaks tahtma osta, siis teeme meie selle ostu Ainile hästi kalliks."  
    Sakkov: raha ei saa otsa
    Jüri Mõis juhtis tähelepanu sellele, et lisaks 40 miljonile eurole, mille Eesti riik pani Nordic Aviationisse sisse aktsiakapitali näol, tuleb riigi kuluks arvestad ka 6,1 miljonit eurot, mis kulus Estonian Airi piletite väljamaksmiseks ja ümbervormistamiseks, ja 31 miljonit eurot, mis kulus lennukite ostmiseks. Küsimusele, mis saab siis, kui riigi sisse pandud raha otsa saab, vastas Sakkov: „Mina ütlen, et see raha ei saa otsa, ja ongi kogu jutt lõppenud. No miks te pillute selliseid väiteid.“
    Sakkov väitis, et ega lendamine pole mingi kullaauk. „Valitsus ei ole läinud siia raha teenima,“ sõnas ta. Lennufirma pidamine on ühiskonnale tervikuna tema sõnul ülikasulik. „Kui Estonian Air oli kahjumis 2014 10,4 miljoniga, siis ühiskonna tulu selle pealt, et olid need ühendused ja toodi turiste, oli kõvasti üle 30 miljoni euro."  
    Äripäevas algas täna Eduka Eesti arvamuskonkursi sõsarüritusena majanduskasvu seisukohast oluliste teemade arutelu, mis saab peagi jätku. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.