Äripäev • 29 juuli 2016

EASile hakkas ärapõlatud idee sobima

Peter Kentie lõi kontseptsiooni ESTonishing, sõnamäng liidab Estonia ja astonishing (üllatav).  Foto: Martin Lazarev

Kui hiljuti hindas EAS hollandlase ülipopulaarse idee Eesti turundamiseks sobimatuks, siis enam mitte.

Nimelt lõi end Eesti fänniks nimetav Peter Kentie Eestile tasuta turundusplatvormi ESTonishing. Ingliskeelne keelemäng põhineb silbi "est” rõhutamisel ja see viitab rahvusvahelisele riiginimele Estonia ning idee kroon on “ESTonishing”, mis lähtub sõnast "astonishing" (eesti keeles hämmastav, üllatav).

Idee käis Kentie välja tänavu kevadel. Märtsis luhtus EASi Eesti märgi konkurss. Toona sõnas Hanno Tomberg, et Eesti turundamiseks see lahendus ei sobi. Samas pälvis see avalikkuse heakskiidu ning levis kulutulena.

Eile teatas EAS, et on Eesti brändi uuendamiseks ellu kutsunud disainimeeskonna, tänavu aasta lõpuks peaks valmima uus Eesti brändi visuaalne keel. 

"Hetkel ootame Peter Kentielt ametlikku kinnitust, et ta on kinkinud kontseptsiooni EASile," selgitab töögrupp vastuses küsimusele, mis saab Kentie kontseptsioonist. "Teema on Eesti Disainimeeskonna briifi sisse kirjutatud ning hetkel näeme seda ühe võimaliku brändi aktiveerimisvahendina." Kontseptsiooni kasutus peaks asjaosaliste sõnul olema kõigile avatud, kuid vastavuses Eesti brändi visuaalsete juhenditega. 

Hetkel kuum