• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millal saab taas ülehelikiirusel lendama hakata?

    USA lennukitootja Boom loodab varsti turule tulla ülehelikiirusel lennukitega. 10 teraslindu on juba broneerinud miljardär Richard Bransonile kuuluv Virgin Airlines.

    Boom on teada andnud, et plaanib oma lennukeid testima hakata järgmise aasta lõpus, ent päris ülehelikiirusel lennukid testlendudel veel ei lenda. Selgub, et praegu pole tootmises veel sobivat mootorit, mis sobiks kokku Boomi lennukiga. Seetõttu prognoosib ettevõte, et ilmselt läheb veel umbes 10 aastat, mil lennukid igapäevasesse kasutusse jõuavad, kirjutab Financial Times.
    Uuendused võrreldes Concorde’iga
    Ülehelikiirusel lendamine seostub enamikule Concorde’iga. Kuulsad lennukid disainiti Suurbritannia ja Prantsuse valitsuste toel ning lennukid teenindasid peamiselt kliente, kel tarvis lennata üle Atlandi ookeani. Näiteks New Yorgist Londonisse oli lennuki maksimumkiirus kahekordne helikiirus. Reis võttis aega kolm ja pool tundi. Concorde’id olid töös aastail 1976-2003.
    Boom on öelnud, et lennukite tootmine on aastate jooksul märkimisväärselt arenenud. Nii olid Concorde’ide kered valmistatud alumiiniumist, tänapäeva võimalused pakuvad aga laiemat materjalide ampluaad ning kasutusel on näiteks süsinikkiud, mis muudavad ülehelikiirusel lendamise mugavamaks. Samuti on lennukite kered muutunud voolujoonelisemaks ning see aitab kaasa kütuse säästmisele. Kui kõik plaanid teoks saavad, peaks Boomi lennukiga saama Londonist New Yorki lennata 3 tunni ja 15 minutiga.
    Selle aasta alguses teatas ka Nasa, et plaanib disainida ülehelikiirusel lennuki. Esialgsete plaanide kohaselt on teraslinnul pikk nina, mis peaks aitama kaasa sellele, et kui lennuk ületab helikiiruse, ei sega plahvatust meenutav heli reisijaid nii palju kui varem. Sarnase plaaniga on tulnud välja teinegi USA ettevõte Aerion.
    Ülehelikiirusel lendamine oli omamoodi probleemiks ka Concorde’i jaoks. USA valitsus keelas Concorde’idel ülehelikiirusel üle USA territooriumi lendamise, kuna see häirib inimesi. Uus disain peaks müraprobleemi aga aitama mõnevõrra vähendada.
    Mida arvavad eksperdid?
    Teal Groupi analüütik Richard Aboulafia märkis, et ülehelikiirusel lendavate lennukite tehnoloogia on paigal tammunud juba aastakümneid. Samas on alahelikiirusel lendavate teraslindude areng olnud märkimisväärne. Nii-öelda tavalennukite ülalpidamine ning kütusekulu on muutumas järjest väiksemaks. Teadupärast olid astronoomilised kulud üks põhjustest, miks Concorde'e jätkusuutlikeks ei peetud. 
    Mis puutub aga reisijate mugavusse, oli Aboulafia mõnevõrra kahtlev, kas inimesed ülehelikiirusel lennukitega lennata üldse tahaksid. Äriklassi reisijad saavad nautida suurt valikut mugavusi, mille hulka kuuluvad nii kulinaarsed elamused kui tehnoloogiliste vidinate kasutamine, et reis enda jaoks meeldivamaks muuta. Seetõttu võib arvata, et kuna ülehelikiirusel lennukites selliseid mugavusi lennuki iseäraliku välimuse ja ehituse tõttu pole, ei meelita see inimesi lendama. Samuti on üsna tõenäoline, et pileti hind hakkab olema oluliselt kõrgem.
    Lootust siiski on
    Eelnevast ei peaks siiski järeldama, et ülehelikiirusel lennukid peaks maha kandma. Kuigi idee on kahtlemata kallis ning arendustegevus aeganõudev, tasub meeles pidada, et inimeste tarbimisharjumused on erinevad. Samuti on tänapäeva elutempo selline, et mõned lennureisi arvelt säästetud tunnid võivad olla inimeste jaoks väga olulised.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Martin Mark: ideebörs peab nüüd olema elavam kui kunagi varem
Pandeemia tõttu valitsev pöördeline olukord annab uutele ideedele võimaluse esile kerkida ja edukaks saada, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse Balti erakliendi üksuse juht Martin Mark.
Pandeemia tõttu valitsev pöördeline olukord annab uutele ideedele võimaluse esile kerkida ja edukaks saada, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse Balti erakliendi üksuse juht Martin Mark.
Euroopa aktsiaturud taastuvad suurest langusest
Euroopa aktsiaturud on pärast reedel toimunud enam kui aasta suurimat langust taastumas, investorid ootavad nüüd infot selle kohta, kui tõsist ohtu kujutab endast koroonaviiruse Omikroni tüvi majanduse taastumisele, vahendab Reuters.
Euroopa aktsiaturud on pärast reedel toimunud enam kui aasta suurimat langust taastumas, investorid ootavad nüüd infot selle kohta, kui tõsist ohtu kujutab endast koroonaviiruse Omikroni tüvi majanduse taastumisele, vahendab Reuters.
Kingi oma kolleegidele emotsiooni!
Kuidas hoida meeskonnavaim kõrgel? Üheks suurepäraseks vahendiks on ühised koosviibimised, mis avaldavad positiivset mõju kogu töökeskkonnale. Kalev Spa pakub äriklientidele erinevaid sportlikke ning lõõgastavaid meeskonnaürituste korraldamise võimalusi.
Kuidas hoida meeskonnavaim kõrgel? Üheks suurepäraseks vahendiks on ühised koosviibimised, mis avaldavad positiivset mõju kogu töökeskkonnale. Kalev Spa pakub äriklientidele erinevaid sportlikke ning lõõgastavaid meeskonnaürituste korraldamise võimalusi.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.