• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.04.18, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute sõiduautode müük võttis veidi tuure maha

Aasta esimeste kuude kiire tõus uute sõiduautode turul rauges märtsis veidi, aga siiski kasvas müük 4%, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit AMTEL.
Automüük
  • Automüük
  • Foto: PantherMedia/Scanpix
Märtsis müüdi Eestis 2278 uut sõiduautot, mida oli 87 rohkem kui möödunud aastal. Kokku on tänavu esimese kolme kuuga müüdud Eestis 6632 uut sõiduautot ehk 15,5% rohkem kui mullu samal ajal.
Kõige populaarsemad olid märtsis väiksemad maasturid (22,3% kogu müügist), aga suure osakaaluga oli ka väiksemate keskklassi autode (19,1%) ja keskmiste maasturite müük (19,1%). Uusi elektriautosid müüdi 5 ja hübriidautosid 127.
Kõigist märtsis esmaregistreeritud autodest moodustasid uued 55%. Eksporti läks 54 autot. Gaasiseadmega (CNG ja LPG) sõiduautosid ostsid tarbijad vastavalt 26 ja 8.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Markidest oli märtsis populaarseim Toyota 304 autoga, järgnesid Škoda ja Honda, vastavalt 264 ja 255 müüdud uue sõiduautoga. Mudelite esikolmiku moodustasid märtsis Honda HR-V (175), Renault Clio (85) ja Škoda Octavia (72).
Märtsis langes veidi tarbesõidukite müük, neid müüdi 502 ehk 2,3% vähem kui möödunud aasta märtsis. Kolme kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük siiski plusspoolel 8,1% kasvuga. Tarbesõidukite populaarseim mark oli Citroen 61 sõidukiga, järgnesid Toyota ja Peugeot, vastavalt 49 ja 47. Enim veokeid müüsid märtsis Scania (32) ja Volvo (30).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele