Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna lennujaam laieneb ja püüab 5 miljonit reisijat

    Tallinna lennujaama uus parkimismaja avati eelmise aasta detsembris.Foto: Liis Treimann

    Tallinna lennujaam, mis alanud aastal alustab reisiterminali laiendamist ja loodab 2030. aastaks jõuda viie miljoni reisijani, tervitab aasta lõpus ilmselt uusi lennufirmasid, suurima turuosaga vedajaks tõuseb aga airBaltic.

    Tallinna lennujaamast lendas eelmisel aastal kolm miljonit reisijat. Kuna reisiterminal mahutab mõnevõrra vähem, tunnistas Tallinna lennujaama kommertsjuht Eero Pärgmäe, et mõnikord läheb lennujaamas juba veidi kitsaks. Seetõttu ütles Pärgmäe, et kui tavapäraselt kipuvad inimesed lennujaama kohale jõudma tund aega enne lendu, võiks aega hakata tasapisi veidi enam varuma.
    Reisijate arvu suurenemise tõttu hakkab lennujaam tänavu laiendama reisiterminali. Pärgmäe selgitas, et praegu teeb lennujaam eskiisi ning lähema paari kuu jooksul valitakse välja, mil viisil laienetakse. Sellele järgnevad kõnelused Tallinna linnaga ning detailplaneeringu koostamine. Kuni viie miljoni reisijani peaks lennujaam tema sõnul hakkama saama ühe terminaliga.
    Kui aastas lendaks Tallinnast aga kuus või enam miljonit reisijat, peab lennujaam mõtlema hakkama uue terminali rajamisele.
    Laienenud on ka lähiriikide lennujaamad. Riia lennujaam lõpetas laienduse mõne aja eest, praegu laieneb Vantaa lennujaam Helsingis. Eriti aktiivne näib olevat aga Varssavi lennujaam. Möödunud aasta veebruaris tuli uudis, et Poola plaanib ehitada Varssavi lähedale uue sõlmjaama.
    Küsimusele, mis oleks Tallinna lennujaama optimaalne piir, vastas Pärgmäe, et eestlaste sissetulekute kasvust lähtuvalt võib hinnata, et aastaks 2030 viie miljoni reisijani jõuda on võimalik, sest sissetulekud ja ärid suurenevad. „Sealt edasi arvutada ma ei julge,“ tõdes ta.
    Suund Lähis-Ida
    Tallinna lennujaama peamine sihtregioon on praegu Euroopa, ent selgelt saab teise eristuva piirkonnana välja tuua ka Lähis-Ida. Pea aasta aega on räägitud sellest, et lennufirma Qatar Airways hakkab Tallinnast lendama. Kuigi Pärgmäe midagi kindlat öelda veel ei saanud, nentides, et kui piletid on müügis, siis teeme šampuse lahti, on Qatar Airwaysi Eestisse nähtavasti oodata tuleval talvehooajal. Qatar Airways hakkaks lendama Tallinnast Dohasse.
    Teise Lähis-Ida lennufirmana hakkab Eestist lendama ka flydubai, mis, nagu nimigi ütleb, lennutab eestlasi Dubaisse.
    „Lähis-Ida on see turg, kuhu kannatab keskmise suurusega lennukitega lennata. Liiga suuri lennukeid ei suuda me täita. Lähis-Ida on ka majanduslikult kasvupiirkond ja sinna lennata on loogiline,“ selgitas Pärgmäe. Lisaks saavad Dubais või Dohas teha vahepeatuse nii Aasiasse, Austraaliasse kui ka Okeaaniasse lendajad.
    airBaltic püüab ärikliente
    Lennumahu mõttes oli eelmisel aastal Eesti turul aktiivseim kasvaja Norra odavlennufirma Norwegian. Ka Vene riiklik lennufirma Aeroflot ning türklaste Turkish Airlines on lendamisaktiivsust Eestist suurendanud. Näiteks lendab Norwegian Oslo liinil iga päev ja sügisest Stockholmi kolm korda nädalas. Aeroflot lisas aga eelmisel aastal kolmanda igapäevase lennu. Lahkumisest teatas aga British Airways. Praegu lendab Tallinna lennujaamast 16 lennufirmat.
    Läti lennufirma airBaltic on aga Eesti turul oma aktiivsusega enim silma paistnud. Alates sellest suvest avab lennufirma Tallinnast lennud Malagasse, Brüsselisse ja Kopenhaagenisse. Kuna Nordica on liine sulgenud, on airBaltic laienenud. See peaks tähendama, et airBalticust saab selgelt suurima turuosaga lennufirma Eestis.
    „Mina küll seda ohtu ei näe, et airBaltic muutub turul domineerivaks. Konkurentide surve on suur ja see on paljuski Nordica teene,“ hindas Pärgmäe. Suur konkurents on kasulik reisijale, kes peab pileti eest vähem raha välja käima.
    Pärgmäe märkis, et airBalticul on väga tihe koostöö reisibüroodega, et siia belglasi meelitada. Sama skeemi kasutatakse Pariisi ja Berliini lende silmas pidades. „See on neil uus nišš. Belgias on Eesti expat'e, kes lendavad koos peredega. Maht on seal arvestatav,“ kinnitas Pärgmäe. „Liine Eesti reisija peale üles ehitada on keeruline,“ ütles ta.
    Kui siiamaani on räägitud, et Läti lennufirma airBaltic on huvitatud pigem turismireisijatest, kaldub ettevõtte ärimudel aina enam ka ärireisijate poole. Seda kinnitas ka Pärgmäe.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.