Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas ettevõtte algusteel nutikalt kulusid vähendada?
Office 365 Pilvekontori terviklahendusega pääsed tööfailidele ligi igalt poolt. Nii võid tööasjadel silma peal hoida kusiganes.
E-kaubandusliidu selle aasta jaanuari statistika kirjeldab ehedalt, kuidas interneti teel kaupu turustavate kaupluste müük kasvab jõudsalt. Võtame näiteks, et alustav ettevõte A sihib oma turgu just online-äris, arendades rahvusvahelisele turule mõeldud e-poodi. Vaatame, kuidas ta kulusid säästa saab.
Office 365 Pilvekontori terviklahenduse kasutuselevõtt annab võimaluse keskenduda äriprotsesside ülesehitamisele, samuti jääb klientidega suhtlemisele rohkem aega.Foto: Elisa
Ettevõtet luues tekib paratamatult palju kulutusi, millega esmapilgul ei pruugita arvestada kulukad kontoritarkvara programmid, litsentsitasud jms. Kuidas kulusid vähendada?
JÜRI TEEMANT
Elisa ärikliendiüksuse juht
Väldi suuri investeeringuid, madalad püsikulud algusest peale
Firma rajamisel on ettevõttel vaja nimelist domeeni, äriklassi e-postiteenust ja kontoritarkvara programme (nt Excel, Word), mis moodustavad eelarvest märkimisväärse osa. Et kulutusi vähendada, on hea alternatiiv pilveteenuste kasutusele võtmine. Office 365 Pilvekontor teenust kasutades ei pea soetama kallist serverit või igal aastal programmide litsentse uuendama. Teisisõnu ei ole ettevõttel A vaja kohe alguses investeerida suuri summasid.
Ettevõte A alustab ühe töötajaga, kuid alustav äri on kasvav. Üsna pea on vaja tiimi suurendada. Pilvekontoriga saab igale tiimiliikmele sobiva lahenduse valida, vältimaks olukorda, et makstakse litsentside eest, mida töötaja ei pruugi kasutadagi. Lisaks on igal tiimiliikmel hea ülevaade käimasolevast tööprotsessist. Seega on alustaval ettevõttel kindlasti mõistlikum valida madala püsikuluga teenus, mis aitab vältida suuri väljaminekuid ning ettenägelikumalt prognoosida püsikulusid.
Teisisõnu võib hinnanguliselt säästa aastas sadu või isegi tuhandeid eurosid.
Office 365 Pilvekontori terviklahendusega pääsed tööfailidele ligi igalt poolt. Nii võid tööasjadel silma peal hoida kusiganes.
Alustaval ettevõttel on mõistlik valida madala püsikuluga teenus, mis aitab vältida suuri väljaminekuid ja prognoosida püsikulusid. Nii võib säästa aastas sadu või isegi tuhandeid eurosid.
Rohkem aega äriarendamisele jaklientide võitmiseks
Pilveruumi kasutamine tõstab töö efektiivsust ja vähendab nn paberimajandusega tegelemist. Terviklahenduse kasutuselevõtuga ei pea pakkujatelt erinevaid teenuseid ükshaaval sisse ostma. See tähendab ka vähem lepingute sõlmimist ja üht arvet iga kuu lõpus.
Ettevõtte A jaoks on efektiivne ajakasutus praeguses etapis ülioluline, kuna see annab võimaluse keskenduda äriprotsesside ülesehitamisele, samuti jääb kliendibaasi loomisele ja nendega suhtlemisele rohkem aega.
Tiimiliikmed kogu aeg ühises infoväljas
Kontori rentimine ei pruugi olla alguses majanduslikult mõistlik, kuna töötajaid on vähe. Ettevõte A tiimiliikmed töötavad igalt poolt, tihti tuleb ette ka rahvusvahelisi tööreise. Omavahel tuleb arutada pakkumisi ja eelarveid, vajadus on pidevaks infovahetuseks ja failidele ligipääsemiseks.
Terviklahendusega tuleb aga kaasa 1 TB pilvesalvestusruum kasutaja kohta, mis mahutab ka suuremad failid ja jätab ruumi varukoopiateks. Seetõttu ei ole vaja kasutada eraldi failiedastusprogramme.
Kohe alguses tuleks mõelda ka turvalisuse küsimusele: kuidas hoiustada delikaatseid töödokumente, klientide andmeid jms. Näiteks Office 365 Pilvekontoriga tagatakse klientide andmete säilimine rahvusvaheliselt sertifitseeritud kõrgeima turvalisustasemega andmekeskustes. Nii maandatakse riske, juhul kui arvuti katki läheb või telefon kaob. Uuri lähemalt, kuidas Office 365 Pilvekontor saab Sinu ettevõttele kasulik olla: elisa.ee/pilvekontor.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------UURING: Pilveteenused aina populaarsemad
9 ettevõtjat 10st leiab, et Office 365 Pilvekontor annab võimaluse kokkuhoiuks8/10st peab Office 365 Pilvekontori eeliseks eri seadmetes töötamise võimalust8/10st peab oluliseks argumendiks võimekust pääseda failidele ligi ka välismaalt *
* Allikas: Elisa 2016. aasta uuring Eesti ettevõtete seas, 200 vastajat üle kogu Eesti.