Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silvano partnerid mässavad

    Toomas Tooli juhitava Silvano osad edasimüüjad Venemaal on koostöö Silvanoga katkestanud.

    Põhjuseks on Silvano nõudmine muuta edasimüüjatega sõlmitud lepingute tingimusi. Edasimüüjate väitel on Silvano olukorras, kus toodang jääb lattu seisma ning Valgevenes asuv Milavitsa tehas võib olla sunnitud töö seiskama. Silvano nõukogu esimees Toomas Tool ning juhatuse esimees Märt Meerits peavad aga osade edasimüüjate väiteid eksitavaks ning pahatahtlikuks.
    “Olukord on selline, et juba teist nädalat Milavitsa tooteid ei laadita ning edasimüüjad ei maksa ka eelmiste saadetiste eest. Konflikt edasimüüjate ja Silvano vahel paisub tõenäoliselt veelgi, sest Toomas Tool ütles, et ta läheb lõpuni välja ja paneb kas või tehase kinni,” rääkis möödunud nädalal Silvano toodete ühe edasimüüja STD Milavitsa omanik ja finantsdirektor Aleksei Prager. Ta on ka Silvano väikeaktsionär ja ütles, et aktsionärid ei tea Silvano tegelikust olukorrast praegu midagi.“Nii nagu meie aru saame on tema (Toomas Tool - toim) plaan loobuda edasimüüjatest Venemaal, Valgenes, Ukrainas ja Kasahstanis ning võimalik, et Milavitsa tehas või sealne tootmine kavatsetakse kolida Aasiasse,” rääkis Prager.
    Toomas Tooli sõnul ei ole konflikt nii suur nagu seda üritatakse näidata.”Tegemist on paari edasimüüjaga, kellel on tekkinud maksmisega probleeme. On paar-kolm paanika tekitajat ja nad šantažeerivad meid, et saada endale paremad tingimused,” lausus Tool.
    Silvano soovib lepinguid muuta
    Silvano konflikt edasimüüjatega sai alguse Silvano juhatuse esimehe Märt Meeritsa kirjast, mis saadeti börsifirma partneritele 4. aprillil (Äripäev avaldas selle kirja eile ka oma veebis). Meerits teatas kirjas, et selleks aastaks edasimüüjatega sõlmitud lepinguid soovitakse muuta ning uued tingimused hakkavad kehtima 15. aprillil.
    Äripäevaga rääkinud edasimüüjate väitel tõstaksid uued tingimused aga Milavitsa toodete hinda kokku 20% ja sellepärast ei ole nad ka Silvano ettepanekutega nõus. Täiendav hinnatõus kahandab Milavitsa konkurentsivõimet Venemaa turul ning konkureerivad brändid tõrjuvad brändi turult välja, tuues kaasa 400 Milavitsa poe sulgemise.
    Toomas Tooli sõnul oli edasimüüjatele saadetud kirja eesmärk ühtlustada lepingute tingimusi, sest mõnede partnerite osas olid hinnad liiga odavad. “Edasimüüjate probleem on see, et Venemaa turg on muutunud tsiviliseerutumaks, tekib rohkem kaubanduskeskusi ja hulgimüüjal läheb olukord keerulisemaks,” selgitas Tool konflikti tagamaid. Tema sõnul ei too tingimuste muutmine kaasa nii suurt hinnatõusu nagu osad edasimüüjad Äripäevale väitsid.
    Silvano soov tuli ootamatult
    Kolme Silvano edasimüüja sõnul tuli aga Silvano juhtkonna soov lepingutingimusi muuta neile ootamatult, sest veel veebruaris toimunud kohtumisel kinnitati, et mingeid muutusi sel aastal ei plaanita.
    Seetõttu saatsidki Aleksei Prageri sõnul seitseteist suuremat edasimüüjat 25. aprillil avaliku pöördumise, milles hoitavad, et Silvano juhtkonna tegevuse tulemusena peatub Milavitsa toodete müük kõikides SRÜ riikides.
    Avaliku pöördumise tegijate hinnangul turustatakse nende kaudu 80% Milavitsa toodangust. Prageri kinnitusel pole 95% edasimüüjatest Silvano esitatud tingimustel uusi lepinguid sõlminud ja seetõttu ei saada ettevõte ka 15. aprillist alates enam neile edasimüümiseks oma tooteid.Tooli sõnul on Prageri nimetatud protsendid liialdus ning Prageri väited ei pea paika.
    Süüdistavad Tooli
    Avaliku pöördumise tegijad süüdistavad konfliktis Toomas Tooli, kes vallandas Milavitsa juhtkonna ja pani üht Valgevene tuntuimat kergetööstusettevõtet juhtima oma usaldusisikuid, kellel ei ole Venemaa turul müügikogemust. “Tegelikult juhib ettevõtet Toomas Tool,” märgivad avaliku pöördumise autorid.
    Interfax.by teatas eelmisel nädalal anonüümsele allikale viidates, et ka Ukraina Milavitsa edasimüüjad on keeldunud Silvanoga uute lepingute sõlmimisest, sest uued tingimused toovad kaasa hinnatõusu ning samuti lüheneb järelmaksu võimalus seniselt 90 päevalt 30-le.
    TASUB TEADASilvano esitatud uued tingimused edasimüüjatele, millega viimased ei nõustunud
    Peamised muudatused lepingus
    Sõltumata markidest veetakse kõik toodangud partnerile Silvano Fashioni kaudu
    Kehtetuks muutuvad:
    kõik tarnelepingut ning nendega seotud kokkuleppeidkõik soodustustesüsteemid, hinnakirjad ja retroboonused kõik järelmaksuvõimalused
    Uued põhimõtted:
    kõik saadetised saadetakse ainult uute lepingute aluselkõikidele partneritele kehtib üks hinnakirikõikidele kehtivad võrdsed soodustused
    Autor: Aivar Hundimägi, Alyona Stadnik
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Tugev konkurents süvendas Omniva kahjumit
Omniva müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis kokku 31,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3 protsendi võrra suurem.
Omniva müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis kokku 31,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3 protsendi võrra suurem.
Kuine hinnatõus sai vunki juurde
Tarbijahindade aastane kasv aeglustus aprillis 3,27 protsendi tasemele, näitab statistikaameti kiirhinnang.
Tarbijahindade aastane kasv aeglustus aprillis 3,27 protsendi tasemele, näitab statistikaameti kiirhinnang.