Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode käibemaks muutub detsembrist

    Riigikogu rahanduskomisjon tegi täna ettepaneku lükata autode käibemaksustamise muutmist puudutava seaduseelnõu jõustumistähtaeg detsembrisse.

    Seni 1. juulist jõustuma pidanud käibemaksuseaduse muudatus, millega muuhulgas ei tagastata enam autode soetamisel kogu sisendkäibemaksu, hakkab rahanduskomisjoni ettepanekul kehtima 1. detsembrist. Põhjus selleks on asjaolu, et enne seadusemuudatuse jõustumist on vaja luba Euroopa Liidust.
    Rahanduskomisjoni esimehe Rannar Vassiljevi sõnul on lootust, et luba saadakse septembris-oktoobris. „Tänane seis on selline, et rahandusministeerium on pidanud Euroopa Komisjoniga pikalt kirjavahetust ja mõni nädal tagasi ühtegi küsimust komisjonilt ei laekunud, nad aktsepteerisid saadud vastuseid,“ rääkis Vassiljev. „Nüüd peab Euroopa Komisjon otsuse tegema, mis võib juhtuda juulis ja pärast peab Euroopa Nõukogu andma formaalse lõppkinnituse. Seda võib oodata optimistlikumalt septembris, pessimistlikumalt oktoobris, eks elu näitab.“
    Ettevõtjad vastu. Muudatusele on olnud ettevõtjaid esindavate organisatsioonide seas suur vastuseis. Peamiselt ei olda nõus sellega, et sisendkäibemaksu tagastatakse ametiautodelt edaspidi 50% ulatuses. Huvigrupid on väljendanud arusaamatust, kust on rahandusministeerium võtnud hinnangu, et Eesti ettevõtluses kasutatavate ametiautode eratarbimine on 50%.
    Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni saadetud arvamuses rahanduskomisjonile kirjeldati, kuidas liikmete seas tehtud küsitlusest selgus, et tegelikkuses on eratarbimise ulatus keskmiselt ligikaudu 14%. Vassiljevi hinnangul ei saa seda uuringut võtta kui objektiivset teaduslikku materjali. „Küsitletav on kindlasti teadlik oma vastuse potentsiaalsest mõjust iseendale ja ta ei pruugi anda päris adekvaatset vastust, isegi kui ta ei tee seda pahatahtlikult,“ põhjendas rahanduskomisjoni esimees oma seisukohta.
    Vassiljev kinnitas, et komisjon palus rahandusministeeriumil põhjendada, kuidas selle 50%ni jõuti. Ta rääkis, et ministeerium argumenteeris erinevate näitajatega ja oli kasutanud teiste riikide uurimusi. Komisjon jäi lõpuks ministeeriumi selgitustega rahule.
    „Kuna on üritatud võtta ühiskonna keskmist kasutust ja eeldatavat keskmist kasutust, siis kindlasti on sinna sisse jäänud mingisugune hinnangulisus. Mina isiklikult ei oska küll öelda, mis see täpselt õige keskmine kasutus erasõitude ja ettevõtte sõitude vahel on,“ kõneles Vassiljev.
    Juulis võetakse vastu. Rahanduskomisjon saatis eelnõu riigikokku teisele lugemisele ja tegi ettepaneku teine lugemine lõpetada. Pärast teist lugemist teeb komisjon ettepaneku kolmanda lugemise kohta ja Vassiljevi hinnangul on praeguse stsenaariumi järgi kõige realistlikum, et seadusemuudatuse võtab riigikogu vastu juuli alguses.
    „Ma arvan, et ideaalseks ei pea seda vist vast keegi. Kindlasti on nüansse, mis seal mingil kujul küsimusi tekitavad, aga me oleme üritanud rahanduskomisjonis leida osapoolte ja algataja ehk rahandusministeeriumi vahel seda ühisosa,“ kommenteeris Vassiljev. Ta leidis, et eelnõu on saanud komisjonis kindlasti paremaks ja protsess on olnud informatiivne mõlema osapoole jaoks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Rootsi majandus kahanes esimeses kvartalis ootamatult
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Konkurentsiamet läks Eesti Energia kohtuasjaga järgmisele ringile
Konkurentsiameti ja Eesti Energia vaidlus järelevalvetasu suuruse üle jõudis ringkonnakohtusse, sest amet ei jäänud esimeses astmes saadud kaotusega rahule.
Konkurentsiameti ja Eesti Energia vaidlus järelevalvetasu suuruse üle jõudis ringkonnakohtusse, sest amet ei jäänud esimeses astmes saadud kaotusega rahule.