Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks LOT Nordicale sobib?

    Toomas PetersonFoto: Raul Mee

    Nii väike ja nii väiksest turust lähtuv lennufirma nagu Nordiva vajab strateegilist partnerit suurema lennuettevõtte näol, kirjutab Estonian Airi endine juht Toomas Peterson.

    Uudis, et Poola lennufirma ostab osaluse Nordica tütarfirmas Regional Jet, pani kulme kergitama isegi paadunud skeptikud, kes ennustasid Nordica peatset kadu, kui sinna investeeritud 40 miljonit eurot paari aasta pärast otsa saab.
    LOT, mis on analoogselt siinse regiooni suurtegijate Lufthansa ja SASiga Star Alliance’i liige, on oma aastas umbes 5 miljoni reisijaga Nordicale küllaltki kohane partner. Teoreetiliselt peaks tegemist olema vastastikku kasuliku äriga: LOT saab lähiliinidele vedaja, Nordica saab kasu uuest suurlennujaamast Varssavis ning võib suurendada tulusid uute liinidega. LOT annab Nordicale lennukeid kasutada ning lennufirmad saavad sihtjaamades sisse ostetavate teenuste kulusid edaspidi jagada, mis tähendab, et kokkuvõttes need vähenevad. LOTi huvi ilmestab ka fakt, et ta pelgalt ei piirdu strateegilises koostööga liinidel koodi jagamise ja Nordica lennukite kasutamisega, vaid omandab 49% Nordica tütarfirmast Regional Jet.
    Nordica partneriks ei oleks sobinud ei Lufthansa oma suuruse poolest ega Estonian Airi endine suuromanik SAS oma mineviku pärast. Samuti mitte Finnair liigse läheduse pärast. Niisiis Nordica valik on olla Star Alliance’i käepikendus siinsel turul.
    Mis edasi?
    Nordica tulevikku silmas pidades on oluline, missuguse arengu teed LOT läheb. Olles peaaegu täies mahus riigi omandis, tuleb tal arvestada lennutranspordi üha suurenevat konsolideerumist, ilmselt otsida endale omakorda strateegiline partner-omanik suurema lennufirma näol või/ja siseneda börsile.
    Siinsel turul tegutseb ka teine allianss – One World, mille liikmed on näiteks Finnair ja järgmise aasta kevadel Tallinna lende alustav British Airways. Unustada ei saa kuidagi ka airBalticut, mis on mahult 5–6 korda suurem Nordicast ja mis on deklareerinud, et Baltikum on tema koduturg. Erinevalt Estonian Airist sai airBaltic positiivse vastuse Euroopa Komisjonilt riigiabi kohta ning teatas hiljuti, et Läti riik investeerib sinna 80 miljonit eurot, lisaks panustab erafirma 52 miljoniga, saades 20%-lise osaluse lennufirmas.
    Praegu on Nordical ja airBalticul enam-vähem võrdne osa Tallinna lennujaama mahust. Kui Nordica ei oleks endale saanud strateegilist partnerit, oleks airBaltic oma mastaabiefekti arvestades muutunud palju räägitud Baltikumi-üleseks lennufirmaks ning Nordica oleks oma 40miljonilise investeeringu lõppedes surmale määratud. Vastuseks Nordica laienemisele võib airBaltic avada taas Tartu–Riia liini ja suurendada lendude ja sihtkohtade arvu Tallinnast, mis peaks klientidele olema igati soodne.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.