• OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • 05.01.13, 12:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti teeninduskultuur on masendav

Eestlase teenindamisvalmidus on nullilähedane. Näiteid selle kohta leiab väikeettevõtja Eva Pettinen ahastamaajavalt palju
Maakler, kes potentsiaalse üürniku ja omaniku seltskonnas iseenesestmõistetavalt juhirolli üle võtab selle asemel, et omanikku ja võimalikku üürnikku äriteenindada.
Luksautosid müüv ja hooldav autoesindus, kus hädavajalik info ülevalt alla ja alt üles absoluutselt ei liigu ning kus autohooldusosakonnas töötavad teenindajad ei suuda professionaalsete teadmiste poolest ulatuda noore, teisel erialal töötava naisterahva autoremondialaste tehniliste teadmiste tasemele (sest klient on erinevalt professionaalist kodutöö ära teinud).
Arst ja meditsiiniõde, kes räägivad südame EKGd tehes poolpalja patsiendi kohal südamerahuga lapse ebaedust vene keele kontrolltöös. Tervishoiuasutus, kus patsiendi privaatsust eeldava protseduuri ajal siseneb koridorist kabinetti teine meditsiinitöötaja, et protseduuri sooritava arstiga teiste patsientide kohta klatšijuttu puhuda.
Rääkimata mitmete teiste riigitöötajate (nii ladvik kui ka kõikidel alumistel ametipulkadel toimetavad isikud) täielik mõistmatus Eesti riigi kodanike teenindamise olemuse ja vajalikkuse suhtes, kuigi riigitöötajatele makstakse palka nendesamade teenindatavate kodanike maksudest.
Eestlased on loomu poolest dominandid, „direktorid“. Ent kuhu jõuab omadega ettevõte, mis koosneb ainult direktoritest? Pakun, et mitte kuhugi: seal ei suudetaks välja töötada toodet või teenust, seda turundada. See ettevõte seisaks paigal ja inimesed lihtsalt nääkleksid omavahel.
Ekslikult arvatakse, et direktor olla tähendab automaatselt olla austatud. Me tahame oma puuduvat enesekindlust kompenseerida teiste inimeste üle domineerimisega: teistega arvestamata jättes, mitte hoolides, mitte usaldades.Need kõik on, muide, halva juhi omadused. Nii jätkates lõpetame rahvusliku pankrotiga. Muutused algavad alati inimestest endist. Need, kes teeninduskultuuri muutmise vajaduse teekonna jale alla võtavad, osutuvad uue teeninduskultuuri rajajateks.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 10:38
Telereklaam on tõhus ka sotsiaalmeedia ajastul
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele