• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.01.13, 12:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti teeninduskultuur on masendav

Eestlase teenindamisvalmidus on nullilähedane. Näiteid selle kohta leiab väikeettevõtja Eva Pettinen ahastamaajavalt palju
Maakler, kes potentsiaalse üürniku ja omaniku seltskonnas iseenesestmõistetavalt juhirolli üle võtab selle asemel, et omanikku ja võimalikku üürnikku äriteenindada.
Luksautosid müüv ja hooldav autoesindus, kus hädavajalik info ülevalt alla ja alt üles absoluutselt ei liigu ning kus autohooldusosakonnas töötavad teenindajad ei suuda professionaalsete teadmiste poolest ulatuda noore, teisel erialal töötava naisterahva autoremondialaste tehniliste teadmiste tasemele (sest klient on erinevalt professionaalist kodutöö ära teinud).
Arst ja meditsiiniõde, kes räägivad südame EKGd tehes poolpalja patsiendi kohal südamerahuga lapse ebaedust vene keele kontrolltöös. Tervishoiuasutus, kus patsiendi privaatsust eeldava protseduuri ajal siseneb koridorist kabinetti teine meditsiinitöötaja, et protseduuri sooritava arstiga teiste patsientide kohta klatšijuttu puhuda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rääkimata mitmete teiste riigitöötajate (nii ladvik kui ka kõikidel alumistel ametipulkadel toimetavad isikud) täielik mõistmatus Eesti riigi kodanike teenindamise olemuse ja vajalikkuse suhtes, kuigi riigitöötajatele makstakse palka nendesamade teenindatavate kodanike maksudest.
Eestlased on loomu poolest dominandid, „direktorid“. Ent kuhu jõuab omadega ettevõte, mis koosneb ainult direktoritest? Pakun, et mitte kuhugi: seal ei suudetaks välja töötada toodet või teenust, seda turundada. See ettevõte seisaks paigal ja inimesed lihtsalt nääkleksid omavahel.
Ekslikult arvatakse, et direktor olla tähendab automaatselt olla austatud. Me tahame oma puuduvat enesekindlust kompenseerida teiste inimeste üle domineerimisega: teistega arvestamata jättes, mitte hoolides, mitte usaldades.Need kõik on, muide, halva juhi omadused. Nii jätkates lõpetame rahvusliku pankrotiga. Muutused algavad alati inimestest endist. Need, kes teeninduskultuuri muutmise vajaduse teekonna jale alla võtavad, osutuvad uue teeninduskultuuri rajajateks.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele