Betooni töövõtja Rail Balticu ehitamisest: riske on palju, üks neist tööjõud
Kui Ukrainas peaks sõda lõppema, siis läheb ilmselt suur hulk Rail Balticut ehitavaid töötajaid Ukrainat üles ehitama, rääkis Maru Betoonitööde juht Taavi Varb.
Taavi Varb Ukrainasse minekust: “See oskus ja teadmine on tegelikult meil olemas ja alles ja valmisolek on kindlasti olemas.“
Foto: Andras Kralla
"See on mitmesaja tuhande euro või miljoni küsimus," rääkis Varb. Võimalus on, et tööjõud hakkab siis lõuna poolt tulema. "Eks see tööjõu leidmise väljakutse on veel ees."
2030. aastaks peaks saama valmis Rail Baltic Tallinnast Euroopasse sõitmiseks, kuid Läti või Leedu probleemide korral saab arvestada vähemalt alternatiivse Eesti-sisese liiniga, ütles taristuminister Kuldar Leis.
Taristuehitajad, kes jäävad ootama vaid riigi rahasüste, võivad pärast Rail Balticu hiigelprojekti valmimist poe kinni panna, hoiatab Prudentia juhtivpartner ja Rail Balticu ärivõrgustiku liige Illar Kaasik.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.