• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskmine BMW läks oma suure venna nägu

Septembrikuise Frankfurdi autonäituse üks tippmudeleid, uuendatud 500-seeria BMW, jõudis vahetult enne jõule ka Eestisse.
Välimuselt on uuel, neljanda põlvkonna 500-seerial üsna palju ühist mullu esitletud BMW tippmudelite -- 700-seeria autodega. Ka sisemuses on palju tuttavat -- näiteks pneumaatilise vedrustusega tagasild.
Alates detsembrist on saadaval kuuesilindrilised 523i (170 hj) ja 528i (193 hj). Märtsis lisanduvad 520i (150 hj) ning 525tds diesel (143 hj). Juunis lisanduvad ka sarja lipulaevad -- 3,5- ja 4-liitriste V8-mootoritega mudelid (535i ja 540i).

Artikkel jätkub pärast reklaami

BMW on uuel mudelil kasutanud senisest tunduvalt enam kergmaterjale. Ehkki uus versioon on 55 mm pikem, 23 mm kõrgem ja 49 mm laiem kui eelkäija, ei ole kere sellest raskemaks muutunud. Sama kehtib ka mootori kohta, kus kuuesilindrilised jõuallikad kaaluvad tänu alumiiniumsulamite laialdasemale kasutamisele enam kui 30 kg vähem kui vanal 500-seerial.
Uus 500-seeria on esimene seeriamudel maailmas, kus ka auto vedrustuses kasutatakse materjalina vaid alumiiniumsulameid. Tulemuseks on 65 kg kaaluvõitu. Kui kõiki muudatusi arvestada, on uus mudel vanast 75 kg võrra kergem.
Lähiaegadel saab auto lisavarustusena tellida kuut turvapatja (standardvarustuses on 2 turvapatja). Käigukast on viiekäiguline, seda nii käsitsi lülitatavana kui ka automaatversioonina. Rikkaliku standardvarustusega 500-seeria BMW hinnad algavad Eesti turul 434 000 kroonist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele