4 jaanuar 1996

Keskmine BMW läks oma suure venna nägu

Septembrikuise Frankfurdi autonäituse üks tippmudeleid, uuendatud 500-seeria BMW, jõudis vahetult enne jõule ka Eestisse.

Välimuselt on uuel, neljanda põlvkonna 500-seerial üsna palju ühist mullu esitletud BMW tippmudelite -- 700-seeria autodega. Ka sisemuses on palju tuttavat -- näiteks pneumaatilise vedrustusega tagasild.

Alates detsembrist on saadaval kuuesilindrilised 523i (170 hj) ja 528i (193 hj). Märtsis lisanduvad 520i (150 hj) ning 525tds diesel (143 hj). Juunis lisanduvad ka sarja lipulaevad -- 3,5- ja 4-liitriste V8-mootoritega mudelid (535i ja 540i).

BMW on uuel mudelil kasutanud senisest tunduvalt enam kergmaterjale. Ehkki uus versioon on 55 mm pikem, 23 mm kõrgem ja 49 mm laiem kui eelkäija, ei ole kere sellest raskemaks muutunud. Sama kehtib ka mootori kohta, kus kuuesilindrilised jõuallikad kaaluvad tänu alumiiniumsulamite laialdasemale kasutamisele enam kui 30 kg vähem kui vanal 500-seerial.

Uus 500-seeria on esimene seeriamudel maailmas, kus ka auto vedrustuses kasutatakse materjalina vaid alumiiniumsulameid. Tulemuseks on 65 kg kaaluvõitu. Kui kõiki muudatusi arvestada, on uus mudel vanast 75 kg võrra kergem.

Lähiaegadel saab auto lisavarustusena tellida kuut turvapatja (standardvarustuses on 2 turvapatja). Käigukast on viiekäiguline, seda nii käsitsi lülitatavana kui ka automaatversioonina. Rikkaliku standardvarustusega 500-seeria BMW hinnad algavad Eesti turul 434 000 kroonist.

Hetkel kuum