Paljud Tallinna linnaamet-nikud ja munitsipaalettevõtete juhtivtöötajad kardavad erastamist nagu tuld. Platsi puhastamist lubavate Mart Laari ja Priit Vilba valimine linnajuhtideks oli kui kepi torkamine herilasepessa, mis mitmed ametnikud ärevalt sumisema pani. See on ka loomulik, sest kui Vilbal ja Laaril oleks õnnestunud jääda kauemaks võimule, siis oleks paljudel praegustel ametnikel arvatavasti tiibu kärbitud.
Nii üritasidki mitmed linnaametnikud uutele volikogu liikmetele selgeks teha, et linnamajanduse korrastamiseks mõeldud munitsipaalettevõtete erastamine pole sugugi kõige parem lahendus. Sõidukite parkimist korraldava munitsipaalettevõtte Valika direktor Heiki Tõnupärt peab näiteks parkimise korraldamise erafirmadele andmist totraks sammuks.
Äripäev on veendunud aga vastupidises. Selleks, et parkimises kord majja saada, peab likvideerima Valika monopoolsuse, sest selle firma tegevus parkimise korraldajana ei kannata mitte mingisugust kriitikat. Mõnele tänavale kettide ette tõmbamine ja parkimispiletite müük ei ole veel parkimise korraldamine. Sarnase ettepaneku tegi toimetus juba käesoleva aasta alguses, kuid kahjuks oli see soovitus siis linnajuhtidele nagu hane selga vesi.
Linnavõimude suhtumist Valikasse ei muutnud ka see, kui Heiki Tõnupärt tunnistas aprillis Äripäevale, et ta ei oska konkreetsete parkimislahenduste kohta küll midagi öelda. Kui erafirma direktor tunnistaks avalikult, et ta ei saa oma tööga hakkama ja tal puuduvad konkreetsed ideed firma poolt pakutava teenuse kvaliteedi parandamiseks, siis laseks omanik ta kohe lahti. Tallinna munitsipaalettevõtete juhtide ametis püsimine aga kahjuks nende töö tulemusest ei sõltu.
Linn loodab tänu Valikale teenida käesoleval aastal 10,8 miljonit krooni. Mõned päevad linnavolikogu juhtinud Mart Laari andmetel on linn käesoleval aastal saanud trahviraha ainult 270 000 krooni.
Parkimises valitsevast korratusest on eeskätt saanud kasu Valika juhid, kes saavad lubada endale ja firma töötajatele tsharterreisi Stockholmi, nagu juhtus mõni kuu tagasi. Samuti on praeguse olukorraga rahul Tallinna linna transpordiameti juhataja Kalev Kallo, kes Eesti Päevalehe andmetel rendib null krooni eest Valikalt oma ametiautot.
Peale parkimise peab linn erakätesse andma ka suurema osa linnatranspordist, mille korraldamisega ei saa linnaametnikud samuti ise hakkama. Kui vaadata tööpäevadel Tallinnas ringi sõitvaid ja inimesi täis topitud trolle, tramme või busse, siis tundub kurtmine, et linnatransport töötab kahjumiga, naeruväärne.
Kui munitsipaalettevõtete erastamisega viivitatakse, siis võib juhtuda, et varsti ei olegi enam midagi erastada. Ajakirjanduses on ilmunud mitu näidet selle kohta, kuidas linnaametnikud on loonud munitsipaalettevõtte kõrvale sarnast teenust osutava erafirma, kuhu kanditakse ka munitsipaalettevõtte vara.
Eile linnavolikogus aset leidnud umbusalduse avaldamine Vilbale ja Laarile lükkab aga kahjuks Talinna linnamajanduses korraloomise mõneks ajaks edasi. Linnaametnikud pääsesid kerge ehmatusega. Sõidukijuhtidele ja linnatranspordi kasutajatele ei oska aga peale kannatliku meele midagi paremat soovida, sest oodatud muutusi nii pea veel ei tule.