ASi Ofelia peadirektori Toomas Tapupere sõnul oli juba suvel, kui ettevõte tõi turule odava nn Kitseviina, näha, et turuosa suureneb. «Kuid ega me siis veel lootnud, et kasv nii suureks kujuneb,» ütles Tapupere.
Kuigi odava viina müük on väherentaabel, jätkame praegu selle müüki ja jälgime, mida teevad konkurendid, lausus Tapupere. Tema sõnul tahab Ofelia kindlustada oma teise positsiooni Liviko järel.
Ofelia kasvatas oma turuosa valge viina toodangus aastaga 3,7 protsendilt ligi 12 protsendile.
Eesti esiviinatootja Liviko turuosa valge viina müügi osas langes eelmisel aastal üle 20 protsendi.
ASi Liviko turundusdirektori Peeter Pallo sõnul oli Liviko turuosa kaotus tingitud sellest, et konkurendid tulid turule odavate viinadega. «Me ei läinud konkurentide viinaralliga kaasa ega hakanud tootma odavat viina,» on Pallo varem öelnud.
Liviko prognoosib selleks aastaks turuosa suuruse püsimist samal tasemel.
Sel aastal kavatseb Liviko rohkem orienteeruda ekspordile. Välisturgudel saab korralikult raha teenida, mitte nagu siin, konkurentidega kembeldes viina üha odavamalt müües, lisas Pallo.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele