• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kagu-Eestile uus piirijaam

Transiidikomisjoni sekretär Ants Paju ütles, et komisjon andis infrastruktuuri ja transiidi arendamise sihtasutusele rohelise tule selle küsimusega tegelemiseks, kuid soovis saada ka majanduslikke põhjendusi ühe või teise mudeli rakendamiseks.
Kahe eri lähenemisena pakub Kagu-Eesti piirijaama lähtetingimused koostanud sihtasutus välja piiripunkti ehitamise Petseri--Tartu või Petseri--Valga liinile koos raudteeliine ühendava teega või nimetatud liinidele kahe piiripunkti rajamise.
Ühe ettepanekuna võiks selline piirijaam asuda Koidulas koos ümbersõiduga Orava peale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paju sõnul on Eesti teise piirijaama rajamine Narva piirijaama kõrvale takerdunud raha taha.
«Seni polnud sellega ka nii kiire, aga nüüd on kaubavood suurenenud ja ka Euroopa Liitu pürgimine sunnib asjaga tõsisemalt tegelema,» ütles ta.
«Kagu-Eesti piirijaam on olnud läbi aastate ja valitsuste Eesti transiidi pudelikaelaks,» väitis infrastruktuuri ja transiidi arendamise sihtasutuse juhatuse esimees Marek Kiisa.
Kiisa sõnul on järgmise aasta eelarveprojektis 5 miljonit krooni piirijaama projekteerimiseks. Kagu-Eesti piirijaama rajamine võib maksta 200--300 miljonit krooni.
Praegu jäävad Kiisa väitel suuremad puidukoormad Eestisse saabumata, sest siin pole raudtee piirijaamas vajalikku fütosanitaarkontrolli. Autodele saab sanitaarkontrolli teha seni vaid Luhamaa piiripunktis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele