Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kagu-Eestile uus piirijaam
Transiidikomisjoni sekretär Ants Paju ütles, et komisjon andis infrastruktuuri ja transiidi arendamise sihtasutusele rohelise tule selle küsimusega tegelemiseks, kuid soovis saada ka majanduslikke põhjendusi ühe või teise mudeli rakendamiseks.
Kahe eri lähenemisena pakub Kagu-Eesti piirijaama lähtetingimused koostanud sihtasutus välja piiripunkti ehitamise Petseri--Tartu või Petseri--Valga liinile koos raudteeliine ühendava teega või nimetatud liinidele kahe piiripunkti rajamise.
Ühe ettepanekuna võiks selline piirijaam asuda Koidulas koos ümbersõiduga Orava peale.
Paju sõnul on Eesti teise piirijaama rajamine Narva piirijaama kõrvale takerdunud raha taha.
«Seni polnud sellega ka nii kiire, aga nüüd on kaubavood suurenenud ja ka Euroopa Liitu pürgimine sunnib asjaga tõsisemalt tegelema,» ütles ta.
«Kagu-Eesti piirijaam on olnud läbi aastate ja valitsuste Eesti transiidi pudelikaelaks,» väitis infrastruktuuri ja transiidi arendamise sihtasutuse juhatuse esimees Marek Kiisa.
Kiisa sõnul on järgmise aasta eelarveprojektis 5 miljonit krooni piirijaama projekteerimiseks. Kagu-Eesti piirijaama rajamine võib maksta 200--300 miljonit krooni.
Praegu jäävad Kiisa väitel suuremad puidukoormad Eestisse saabumata, sest siin pole raudtee piirijaamas vajalikku fütosanitaarkontrolli. Autodele saab sanitaarkontrolli teha seni vaid Luhamaa piiripunktis.