Kristi Malmberg • 1. november 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Pangad teevad popkultuuri

«Kultuurielu on nii palju aktiivsemaks muutunud, et pank lihtsalt peab selles osalema, kui ta tahab ühiskonna arenguga sammu pidada,» põhjendab Ühispanga avalike suhete juht Eero Raun osalemist popkultuuri kirevas elus.

15. novembril algab Tallinna linnakultuuri festival ja selleks ajaks paigaldatakse Hansapanga peamaja esisesse tunnelisse heliinstallatsioon maailma metroode häältest.

Selle jaoks remontis pank tunneli ära, mis läks maksma 300 000 krooni ringis. Installatsiooni paigaldamiseks kulutas pank lisaks mõnikümmend tuhat krooni.

«Tunnel on endiselt linna omanduses, meie tahtsime teda lihtsalt kliendisõbralikumaks muuta,» märgib Hansapanga avalike suhete juht Ando Noormets. «Festivali korraldajad pakkusid installatsiooni idee välja ja me mõtlesime, et miks mitte.»

Kujutatavad metroohääled pärinevad Berliinist, Pariisist, New Yorgist ja Stockholmist. Kuulajal peaks tekkima mulje lähedalasuvast metroojaamast, mida pole näha, küll aga kuulda.

Ühispanga peahoone neljanda korruse aatriumis, mis on seni tuntud peaasjalikult kunstinäituste kohana, toimub 24. ja 25. novembril multimeediaüritus, kus tuleb esmaettekandele Lepo Sumera uus teos ja kohal on ka Jaan Toomik oma uue loominguga.

Sumera teose esitajateks on helilooja ise, süntesaatorimängijad, hulgaliselt tantsijaid jne. Etendus kestab viis tundi.

Hansapangal on peamaja all 400ruutmeetrises ruumis samuti kunstinäitus üleval, samasse tuleva avaliku internetisaali sisustusega läheb veel aega. Üles on riputatud Eesti kaasaegsema kunsti esindajate viimased tööd.

Hansapangal on võrdlemisi suur valdavalt tänapäevase Eesti kunsti kogu, millest osa pärineb veel endisest Hoiupangast. Kogu väärtus on umbes 1,5 miljonit krooni, odavamad maalid maksavad 13 000 krooni, kallimad üle 80 000 krooni. Kunstnikest on esindatud näiteks Valeri Vinogradov, Leonhard Lapin ja Peeter Mudist.

Noormetsa sõnul pole kunstinäitusega ühes ruumis asuval internetisaalil otsest ärilist eesmärki peale soovi pakkuda kliendile lisateenust.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt