Eesti Raudtee kaitses kolmapäeval raudteeametis taotlust senisest kõrgemate veotariifide kehtestamiseks, sest soovib hinnatõusuga katta järgmise aasta investeeringuid. Riigikogu eraldas riigieelarvest enam kui 50 miljonit krooni taotletust vähem raha. «Kui riigil seda raha ei ole, peame summa ettevõtjatelt kokku koguma,» ütles Juchnewitsch.
Kuue kuu pärast suunduvad Eestile kasu toonud transiidivood naaberriikidesse, sest uus tariif tõstab naftasaaduste veo hinna läbi Eesti liiga kõrgeks, ennustas Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare.
Tänavu kehtivate tariifide kohaselt maksavad kütusetransiidi ettevõtted sõltuvalt veomahust 20--47 krooni tonnilt, kuid Eesti Raudtee soovib kehtestada 40--47 krooni suurust veotasu, mis kahjustab kõige rohkem suuremaid naftasaaduste vedajaid Pakterminali ja E.O.S.-i.
«Eesti Raudtee ehitab praegu sellise tariifisüsteemi, mis ei soodusta ettevõtte efektiivsust, vaid tagab seda suurema teenistuse, mida rohkem nad kulutavad,» selgitas Vare. «Nad soovivad 95 protsenti kuludest tariifiga fikseerida.»
Juchnewitsch ütles, et transiidimahtude säilitamiseks peavad hoopis transiidifirmad terminalitasusid vähendama, sest nende tulud on ebaõiglaselt suured. «Kui Eesti Raudtee korjab väga töömahuka 210 kilomeetri pikkuse veo eest ligi 3 USD tonnilt, siis Pakterminal võtab 8,5 USD tonnilt, mis on liiga palju,» põhjendas ta.
Raudteeameti peadirektor Raivo Agabus ütles, et tema alluvad on alustanud tariifitaotluse põhjenduste läbiarvutamist ning jõuavad otsuseni tõenäoliselt enne jõulupühi, sest Eesti Raudtee ei esitanud varem vajalikke andmeid.