Maailmaturul toornafta hind kõigub ja mulle küll tundub, et need kõikumised ei kajastu Eesti bensiiniturul. Kui on võimalik kütust odavamalt sisse osta, siis peaks olema võimalik kohalikul turul ka kütust odavamalt müüa. Paraku on ju nii, et kui energiakandjate hind on kõrge, siis mõjutab see laiemalt kogu majandust.
Meie firmal on lepinguline suhe konkreetse kütusefirmaga ja kuigipalju saame hinnasoodustust, kuid see on küllaltki väikene protsent ja märgatavat kokkuhoidu transpordikorralduses ei anna.
Kütuse jaemüügiturul on konkurents vähenenud. Möödunud aastal polnud erinevate tanklakettide hinnamuutused nii tihedalt omavahel seotud. Praegu toimuvad hinnamuutused praktiliselt ühel ajal. See viitab, et üksteise hinnamuutuse kavadest ollakse teadlik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kohati hoitakse kütusehinda kunstlikult põhjendamatult kõrgel ja kütusefirmade suunas tehtaval kriitikal on alust. Maailmaturul toimuv hinnalangus peaks kajastuma bensiinihinnas kiiremini.
Kütusefirmade käitumine on loomulik ja loogiline. Neile ei saa midagi ette heita. Kes tahab, võib neid muidugi kritiseerida, aga minu arvates on see kriitika rohkem kohvikujutu tasemel. Eestis on kütuseturul tegijaid piisavalt palju ja see on väheseid sektoreid, kus konkurentsitingimused on täidetud. Nii palju, kui mina tean, ei ole suurt kasumit võimalik ausalt kütuseäriga teenida. Vahepeal andis kütusemüük meie tanklakettidele kahjumit ja kasum teeniti erinevate kaupade müügist.
Täiesti absurdne on rääkida, et kütusefirmad teenivad liiga palju kasumit. Turg on meil mitmekesine, tarbijal on valikuvõimalus olemas ning võimaldab sellisel tasemel hinda hoida. On sektoreid, mis on palju rohkem suletud, näiteks telefoniturg. Bensiiniturg on meil üks mõistlikumaid ja see on turg, kuhu on investeeritud suhteliselt palju. Ükskord peavad omanikud ka hakkama kasumit teenima. Ma ei usu, et nad on seni eriti palju tulu saanud. Kütusefirmadega võrreldes on palju jõhkramalt käitunud näiteks Hansapank oma teenustasude tõstmisel.