• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 17.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Eesti suurte kütusefirmade hinnapoliitika on taunimisväärne?

Maailmaturul toornafta hind kõigub ja mulle küll tundub, et need kõikumised ei kajastu Eesti bensiiniturul. Kui on võimalik kütust odavamalt sisse osta, siis peaks olema võimalik kohalikul turul ka kütust odavamalt müüa. Paraku on ju nii, et kui energiakandjate hind on kõrge, siis mõjutab see laiemalt kogu majandust.
Meie firmal on lepinguline suhe konkreetse kütusefirmaga ja kuigipalju saame hinnasoodustust, kuid see on küllaltki väikene protsent ja märgatavat kokkuhoidu transpordikorralduses ei anna.
Kütuse jaemüügiturul on konkurents vähenenud. Möödunud aastal polnud erinevate tanklakettide hinnamuutused nii tihedalt omavahel seotud. Praegu toimuvad hinnamuutused praktiliselt ühel ajal. See viitab, et üksteise hinnamuutuse kavadest ollakse teadlik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kohati hoitakse kütusehinda kunstlikult põhjendamatult kõrgel ja kütusefirmade suunas tehtaval kriitikal on alust. Maailmaturul toimuv hinnalangus peaks kajastuma bensiinihinnas kiiremini.
Kütusefirmade käitumine on loomulik ja loogiline. Neile ei saa midagi ette heita. Kes tahab, võib neid muidugi kritiseerida, aga minu arvates on see kriitika rohkem kohvikujutu tasemel. Eestis on kütuseturul tegijaid piisavalt palju ja see on väheseid sektoreid, kus konkurentsitingimused on täidetud. Nii palju, kui mina tean, ei ole suurt kasumit võimalik ausalt kütuseäriga teenida. Vahepeal andis kütusemüük meie tanklakettidele kahjumit ja kasum teeniti erinevate kaupade müügist.
Täiesti absurdne on rääkida, et kütusefirmad teenivad liiga palju kasumit. Turg on meil mitmekesine, tarbijal on valikuvõimalus olemas ning võimaldab sellisel tasemel hinda hoida. On sektoreid, mis on palju rohkem suletud, näiteks telefoniturg. Bensiiniturg on meil üks mõistlikumaid ja see on turg, kuhu on investeeritud suhteliselt palju. Ükskord peavad omanikud ka hakkama kasumit teenima. Ma ei usu, et nad on seni eriti palju tulu saanud. Kütusefirmadega võrreldes on palju jõhkramalt käitunud näiteks Hansapank oma teenustasude tõstmisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele