• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 09.11.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pane külastajad ise kodulehte tegema

Kodulehe uuendamisel selgub tavaliselt, et see nõuab üleliia palju vaeva. Internetis on aga vahendeid, mis toovad surnud veebilehele uue elu, ilma et kodulehe omanik pärast vastava teenuse pakkuja juures registreerumist ja veebivormide täitmist midagi rohkemat teeks.
Esimene asi, mida kodulehel tahetakse teha, kui sealt kohe huvitavat materjali ei leita, on otsimine märksõna järgi. Ühiskondlikele otsijatele alati loota ei saa. Tasuta otsinguteenused aga indekseerivad kodulehekülje ja otsivad siis oma andmebaasist.
See on üks vanemaid kodulehe teenuseid ja on kõige lihtsam viis lisada kodulehele sisu, mis uuendab end ise. Enamasti koosneb külalisteraamat sissekannetest, mis moodustuvad lehekülje all või ülaservas oleva veebiankeedi kaudu sisestatud andmetest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Programmeerijad ja serveriadministraatorid olid mõned aastad tagasi privilegeeritud klass ja said luua oma jutukaid. Nüüd võib veebipõhise jutuka teha endale igaüks, kes oskab veebiankeete täita ja HTML-teksti vajalikku kohta kopeerida. Enamasti paiknevad oma jutuka pakkujad USAs, mis teeb selle toimimise aeglaseks.
Elektronposti viitsivad kodulehe omanikule saata vähesed, kuid ankeete täidetakse Internetis kogu aeg. Veebiankeedi kaudu saavad külastajad saata teateid elektronpostiprogrammi kasutamata.
Kui kodulehel on püsivad külastajad, on kasulik neid uudistest esimesena teavitada. Selleks, et korraga saata suurele hulgale inimestele elektronposti, sobivad kasutada tavalised elektronpostiprogrammid. Kuid listi uuendamine ja haldamine on nendega keerulisem. Tasuta teenus aga kogub külastajate e-posti aadressid ja lubab neile postitada teateid kas ainult kodulehe omanikult või ka teistelt listi liikmetelt.
Mõned leheküljed, näiteks edasimüüjate hinnakirjad või perekonnaringile mõeldud fotoalbumid, tuleb kaitsta salasõnaga. Serverisse saab eelteadmistega tekitada salasõnaga kaitstud katalooge, kuid veel lihtsam on tellida tasuta teenuse pakkujatelt salasõnaga kaitstud kettaruumi.
Nii kodulehe omanikule kui ka külastajatele pakub huvi, mida rahvas arvab: kas kodulehest, millel ollakse, või maailma asjadest. Selleks on vaja vaid lisada vajalik HTML-tekst oma kodulehele, kirjeldada vastusevariandid ja kuskil USAs asuv server hakkab hääletajate hääli üle lugema neid diagrammil näidates.
On mitut liiki foorumeid ? ühed, mis sarnanevad uudisgruppide ?puukujulistele? kataloogidele, ja teised, mis on külalisteraamatu moodi üksteisele järgnevate teadetega. Kui kodulehe omanikul õnnestub tõstatada teravaid teemasid, võib see liiklust kodulehel mitu korda kiirendada.
Jõulud on tulemas, enimkü-lastatavateks lehekülgedeks kujunevad kindlasti e-kaartide saatmise kohad. Kui vajad tohutut liiklust, on paras aeg lisada tasuta e-kaardi teenus.
Kui endal pole plaanis avada e-poodi, saab pakkuda kellegi teise kaupa. Kodulehele tulevad ostjad ja selle eest makstakse veel vahendustasu ka.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele