Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sitikas tegi pähe mersuliku näo

    Uus Citroen Xsara tundub kuidagi tuttav juba esimesest pilguheidust. Tuled ja külgmised iluliistud meenutavad C-klassi Mercedest. Mitte küll palju, aga mingi ühine joon neil siiski on. Eelmise Xsara enamikul mudelitest olid liistud pampritel ja ka külgedel mustad, uuel variandil enamjuhul kerega ühte värvi. Esituled on Picassole sarnaselt suured ja ümarad, nii ees kui ka taga on rõhutatud Citroeni embleemi. Väliselt ongi need peamised uuendused. Palju on muutunud aga auto sisemuses. Mitte küll niivõrd salongi kujunduses, kuivõrd just tehnilises osas. Juurde tuli kaks uut mootorit: 1,6 16V ja 2,0 16V. Esimese võimsuseks on 110 hobujõudu, teisel 137.
    Ja pole midagi kosta, uus 1,6-liitrine mootor jõuab isegi universaalkerega Xsarat vilkalt edasi liigutada. Sissesõitmata mootori kiirendus paigalt sajani jääb 11 sekundi piiresse, 50?90 km/h saabub 9,2 sekundiga ja 90?120 km/h 9,3 sekundiga. Pole just tippklassi tulemus, pealegi annavad tehnilised andmed paigalt saja kilomeetrini kiirenduseks 9,9 sekundit, aga igati piisav, et mitte jänni jääda.
    Eelmisest mudelivalikust sai uus mudel pärandina kaasa ka 1,4-liitrise bensiinimootori, millel võimsust 75 hobujõudu ning 2-liitrise HDi diiselmootori, millele võimsust 90 hj. Samuti saab tellida 2-liitrise VTS mootoriga Xsara Coupe, millel võimsust koguni 167 hobujõudu.
    Paar detaili Xsara juures siiski häirivad. Esiteks on külgedelt ümara kujuga auto juhiiste kuidagi liiga keskel või siis on uks liiga kaugel. Igatahes tuleb rooli taha istudes varuda veidi aega harjumiseks. Ka on pidurid veidi liiga tundlikud, nii et proovisõidu esimesel ristmikul piisab kergest pedaalipuudutusest, kui tagant kostub kummivilinat ja tagantläheneva auto juht ei saa aru, miks pagana pärast peab nii äkiliselt pidurdama.
    Kummalise ehitusega on ka Xsara kaugjuhtimispult, mis on installeeritud süütevõtmesse ja mille liiga suured nupud on nii tundlikud, et kui autost eemale astudes võtit taskusse pistes näpp õrnalt nuppu puudutab, lähevad uksed lahti. Igatahes peab alati väga hoolega jälgima, et auto juhi lahkudes mingeid ?trikke? ei hakkaks tegema.
    Hinna ja auto olemuse suhtes pole aga midagi viriseda. Odavaima, luukpäraga variandi hind on 169 900 krooni ja see sisaldab kahte turvapatja, kesklukustust, esiakende elektrilisi tõstukeid, udutulesid jne.
    Kalleim n-ö normaalauto maksab 229 000 krooni, sellest kõrgema hinnaga on vaid eelnimetatud 167hj kupee.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.