• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sitikas tegi pähe mersuliku näo

    Uus Citroen Xsara tundub kuidagi tuttav juba esimesest pilguheidust. Tuled ja külgmised iluliistud meenutavad C-klassi Mercedest. Mitte küll palju, aga mingi ühine joon neil siiski on. Eelmise Xsara enamikul mudelitest olid liistud pampritel ja ka külgedel mustad, uuel variandil enamjuhul kerega ühte värvi. Esituled on Picassole sarnaselt suured ja ümarad, nii ees kui ka taga on rõhutatud Citroeni embleemi. Väliselt ongi need peamised uuendused. Palju on muutunud aga auto sisemuses. Mitte küll niivõrd salongi kujunduses, kuivõrd just tehnilises osas. Juurde tuli kaks uut mootorit: 1,6 16V ja 2,0 16V. Esimese võimsuseks on 110 hobujõudu, teisel 137.
    Ja pole midagi kosta, uus 1,6-liitrine mootor jõuab isegi universaalkerega Xsarat vilkalt edasi liigutada. Sissesõitmata mootori kiirendus paigalt sajani jääb 11 sekundi piiresse, 50?90 km/h saabub 9,2 sekundiga ja 90?120 km/h 9,3 sekundiga. Pole just tippklassi tulemus, pealegi annavad tehnilised andmed paigalt saja kilomeetrini kiirenduseks 9,9 sekundit, aga igati piisav, et mitte jänni jääda.
    Eelmisest mudelivalikust sai uus mudel pärandina kaasa ka 1,4-liitrise bensiinimootori, millel võimsust 75 hobujõudu ning 2-liitrise HDi diiselmootori, millele võimsust 90 hj. Samuti saab tellida 2-liitrise VTS mootoriga Xsara Coupe, millel võimsust koguni 167 hobujõudu.
    Paar detaili Xsara juures siiski häirivad. Esiteks on külgedelt ümara kujuga auto juhiiste kuidagi liiga keskel või siis on uks liiga kaugel. Igatahes tuleb rooli taha istudes varuda veidi aega harjumiseks. Ka on pidurid veidi liiga tundlikud, nii et proovisõidu esimesel ristmikul piisab kergest pedaalipuudutusest, kui tagant kostub kummivilinat ja tagantläheneva auto juht ei saa aru, miks pagana pärast peab nii äkiliselt pidurdama.
    Kummalise ehitusega on ka Xsara kaugjuhtimispult, mis on installeeritud süütevõtmesse ja mille liiga suured nupud on nii tundlikud, et kui autost eemale astudes võtit taskusse pistes näpp õrnalt nuppu puudutab, lähevad uksed lahti. Igatahes peab alati väga hoolega jälgima, et auto juhi lahkudes mingeid ?trikke? ei hakkaks tegema.
    Hinna ja auto olemuse suhtes pole aga midagi viriseda. Odavaima, luukpäraga variandi hind on 169 900 krooni ja see sisaldab kahte turvapatja, kesklukustust, esiakende elektrilisi tõstukeid, udutulesid jne.
    Kalleim n-ö normaalauto maksab 229 000 krooni, sellest kõrgema hinnaga on vaid eelnimetatud 167hj kupee.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Euroopa suurim pank soovitab investoritel Euroopa aktsiaid vältida Blackrock näeb pikaajalisi võimalusi energiakriisis
HSBC privaatpanganduse ja varahalduse globaalne investeerimisjuht Willem Sels leiab, et investorid peaksid vältima Euroopa aktsiate otsimist, kuna energiakriisi tõttu on riski ja tulu suhe on liiga suur. Blackrocki investeerimisjuht Nigel Bolton näeb energiakriisis aga võimalusi.
HSBC privaatpanganduse ja varahalduse globaalne investeerimisjuht Willem Sels leiab, et investorid peaksid vältima Euroopa aktsiate otsimist, kuna energiakriisi tõttu on riski ja tulu suhe on liiga suur. Blackrocki investeerimisjuht Nigel Bolton näeb energiakriisis aga võimalusi.
Selgeid sõnumeid palun! Ja mitte ainult 5 minutit enne “AK”d
Peaminister Kaja Kallas ei teinud neljapäeval ehk otseselt viga endale eetriaega soovides, küll aga peab sõnum, mis sel viisil avalikkuse suunas teele saadetakse, olema soovitud mõju saavutamiseks lihtsam ja täpsem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peaminister Kaja Kallas ei teinud neljapäeval ehk otseselt viga endale eetriaega soovides, küll aga peab sõnum, mis sel viisil avalikkuse suunas teele saadetakse, olema soovitud mõju saavutamiseks lihtsam ja täpsem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Taavi Pertman langes esimese investeeringuga kohe petturite küüsi
Rahafoorumi blogi autori ja finantskoolitaja Taavi Pertmani südameasi on alustavate investorite abistamine nende esimeste sammude tegemisel investeerimismaailmas. Kõik tundub kohutavalt keeruline ja abi kulub marjaks ära, usub Pertman, kes ise sai aastaid tagasi oma esimesi investeeringuid tehes petturitelt vastu pükse.
Rahafoorumi blogi autori ja finantskoolitaja Taavi Pertmani südameasi on alustavate investorite abistamine nende esimeste sammude tegemisel investeerimismaailmas. Kõik tundub kohutavalt keeruline ja abi kulub marjaks ära, usub Pertman, kes ise sai aastaid tagasi oma esimesi investeeringuid tehes petturitelt vastu pükse.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Raadiohitid: vihjed kasvusektoritele ja hinnalangusele uusarendustes
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kusti Salm: Venemaa suurendab panuseid, peame talle sõja hinda tõstma
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Kinnisvaraekspert: on neid, kes varem oleks kodulaenu saanud, aga nüüd enam mitte
Elu kallinemine on toonud kaasa selle, et on neid inimesi, kes varem võisid panga silmis eluasemelaenu saada, ent enam mitte.
Elu kallinemine on toonud kaasa selle, et on neid inimesi, kes varem võisid panga silmis eluasemelaenu saada, ent enam mitte.
Kusti Salm: Venemaa suurendab panuseid, peame talle sõja hinda tõstma
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.