Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikefirmal kindel sihtrühm

    Väikefirma peaks aga spetsialiseeruma ainult ühele ja võimalikult täpselt piiratud sihtgrupile.
    Meie traditsioonilises tootekeskses turunduses on seda raske mõista: olles näiteks naisteriiete õmbleja, jääb ju tihti üle rõivatükke, millest võiks ka lastele kauneid riideid õmmelda, kuid nii jaotatakse oma napid ressursid kahe täiesti erineva vajadusega kliendigrupi vahel. On oht, et nii ei saa tagada tarnekindlust ja kaotatakse suuremad edasimüüjad.
    Sihtgrupi määramisel on vaja selgeks teha, kas kasutatakse vahendajaid või tegeletakse pigem ise lõpptarbijale oma toodete või teenuste pakkumisega. Ükskõik kumb lahendus valitakse, mängib suurt rolli kliendi tundmine ja hea kliendisuhte hoidmine.
    Kui kasutada vahendajaid, siis on vaja panustada ka sellesse, et tunda lõpptarbijat. Alati võib ju edasimüüja käest uurida, kes on kliendid ja mida nad tahavad, kuid oma silm on siiski kuningas. Selleks on hea mõnikord veeta aega edasimüüja juures ja vaadelda klientide tegevust kaupluses, pöörates tähelepanu peale selle, kes nad on, ka sellele, kuidas nad oma valiku teevad.
    Teades, et ka alustavates ettevõtetes tuleb tavaliselt üle poole käibest olemasolevatelt klientidelt, tuleb pöörata täistähelepanu kliendi hoidmisele ja tema müügimahu kasvatamisele. Nende klientide puhul on ettevõte end juba saanud tõestada usaldusväärse koostööpartnerina.
    Peale selle, et rahulolev klient kasvatab käivet, on ta ka hea soovitaja. Soovitamise lihtsustamiseks on mõistlik teatud regulaarsusega klientidega ühendust võtta ja soovitusi ise küsida.
    Väikefirmas on oluline aktiivse müügihoiaku võtmine. Nii mõnigi alustav firmajuht on arvamusel, et tema hea kaup müüb ennast ise ning ostjad tulevad ise tema juurde. Sellises ettevõttes jäetakse tähelepanuta kliendid, kes võib-olla täpselt ei tea, mida nad tahavad.
    On kummaline, et isegi sellises tugeva müügiorientatsiooniga valdkonnas nagu kinnisvaravahendus helistab vaid üks maakler kahekümnest infopäringu peale tagasi, et uurida, mida potentsiaalsel kliendil tegelikult vaja on.
    Kliendisuhte hoidmisel ja lojaalsuse kasvatamisel on vaja pidevat kommunikatsiooni oma klientidega. Samas tuleb aga pöörata tähelepanu kommunikatsiooni efektiivsusele ja hoida kulud kontrolli all.
    Kui sihtgrupp on täpselt teada, siis on alati kõige mõistlikum kasutada otseturundust. Siia alla kuuluvad otsepostitused, mis võivad olla masspostitused, kus kõikidele klientidele või kogu sihtgrupile saadetakse samasisuline toote tutvustus või pakkumine, osalemine sihtgrupile korraldatud üritustel või ise neile ürituste korraldamine. Kui sihtgrupis on interneti kasutajate hulk suur, siis on hea kasutada e-posti ja panustada funktsionaalse kodulehekülje valmistamisele.
    Kulusid silmas pidades on mõistlik kõigepealt väikeses mahus oma tegevuse tulemuslikkust testida. Näiteks korraldati uute toodete tutvustus kümnele inimesele. Kolm kuud pärast üritust tehti kokkuvõte, kui palju kohalolnutest on ostnud selle aja jooksul rohkem kui teised kliendid ning kas lisanduvad ostumahud on piisavad, et katta uute toodete tutvustuse kulusid.
    Samamoodi tuleb läheneda ka igasugusele muule kommunikatsioonile, olgu see siis otsepostitus, esinemine äriklubis või reklaamartikkel ajalehes. Ning kui väikeses mahus on näha, et just selles kanalis informatsiooni avaldamise järel tuli ettevõttele juurde uusi kliente või ostsid olemasolevad kliendid rohkem kui tavaliselt, siis on mõttekas seda kanalit ka laiemalt kasutada. Nii kujuneb aja jooksul välja oma meetmestik, mis toimib kõige tulemuslikumalt.
    Oluline on ka oma valdkonna tutvustamine klientidele. Mida täpsemini kliendid teavad, mis on kvaliteedi mõõdupuuks teie tegutsemisvaldkonnas, seda paremini oskavad nad hinnata teie pakutavat kõrget kvaliteeti. Selleks on hea kliente koolitada, tutvustada uusi tooteid, näidata tootmisprotsessi ja selgitada oma tegutsemisfilosoofiat.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.