• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,35
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,35
  • 15.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raadioreklaam koos muu meediaga köidab rohkem inimeste tähelepanu

Kuna raadio mängib kõikjal, nii kodus, kontoris, autos ja ka kaupluses sisseoste tehes, mõjutades vahetult ostukäitumist, annab raadiokampaania olulise täiendava lisaväärtuse, kui kasutada seda koos teiste meediakanalitega:
Kogu reklaami eelarve kulutatakse viimase sendini otsepostituse trükiste ja jaotuse peale, mõtlemata, kuidas tegelikult reklaam õige sihtgrupini jõuaks. Valides õige sihtgrupiga raadio, saate aga oluliselt pöörduda personaalselt potentsiaalsete klientide poole, suurendades nende hulka ja huvi postis oleva reklaamtrükise toodete vastu.
Lähiaastatel on paljud firmad plaaninud suursugust kodulehekülge, seda lõputult viimistledes, mis omakorda nõuab täiendavaid kulutusi. Ja nii ei jätkugi eelarvet, et viimistletud koduleheküljele külastajaid suunata, ning kuskil serveris ripub tundmatul aadressil uhke informatiivne kodulehekülg. Unustatakse, et raadio ja internet on ideaalsed meediapartnerid, mida tarbitakse samal ajal. Raadio ? massimeediana on hea vahend suunamaks võimalikud kliendid kitsamale meediakanalile nagu internet ja kodulehekülg. Raadio reklaami kaudu saab internetis teha väiksemaid tarbijauuringuid.
Kahtlemata kuulub ajaleht tööinimese argipäeva, kuid tihti ei jätkub aega reklaamide lugemiseks. Selleks, et jõuda ajalehereklaami kaudu tarbijani, tuleb reklaam paigutada võimalikult suurelt, värviliselt ja sagedasti. Mis omakorda on väga kulukas, arvestades, et üritame iga päev jõuda sama sihtgrupini. Sama eelarve eest on võimalik kasutada nii ajalehte, kui ka raadiot, kusjuures ajalehe reklaami efektiivsus ei lange ning raadio annab lisana suuremat auditooriumit. Üks võimalus on kasutada ühe terve lehekülje reklaami asemel kolmveerandit, ning ülejäänud osa kasutada raadios, millest jaguks mitmeks päevaks, mitmeid kordi päevas. Lisaks lehetellijatele, leiate raadio kaudu uusi kliente.
Välireklaam on ilus, suur ning silmatorkav, juhul kui ilmastikuolud seda ei sega. Ning on suurepärane vahend uue logo, kaubamärgi, slogani tuntuks tegemisel. Välireklaam peab olema lihtne ja haaratav mõne sekundiga. Tihtipeale on vajadus edastada aga siiski pikemat detailsemat sõnumit, ning parim vahend selleks on raadio. Sest raadio mängib juba enne kesklinna jõudmist, kus enamasti välireklaam kõige tihedamalt asustatud on, ning nii suunatakse meid juba alateadlikult mõnele uuele tootele või kaubamärgile tähelepanu osutama. Välireklaam asub ka maanteeääres, ning seetõttu ei pruugi tabada suuremat osa linnas elavast sihtgrupist, kes kasutavad ummikute vältimiseks enamjaolt kõrvaltänavaid. Seega moodustab välireklaam ja raadio üheskoos efektiivse sõiduaja reklaamikanali.
Telereklaam maksab palju, kuid on toimiv. Televiisori kõige vaadatavam aeg algab kella 18st. Raadio katab kogu päeva enne seda. Kasutades raadiot ja telet koos, saavutate tähelepanu paljudes sihtgruppides kogu päeva vältel. Lisaks hoiate kokku produtseerimis kuludelt, kuna just tele audioklipp töötab raadios kõige paremini, luues kuulajale pildi ette samast telereklaamist, kuid mitu korda väiksema reklaamihinna eest.
Autor: Brigitta Leif

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele