• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.10.05, 09:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Välismaa tehnoülevaatust Eesti ARK ei tunnista

Välismaalt pruugitud auto ostnud ja seal ka tehnoülevaatuse teinud inimene peab arvestama täiendavate väljaminekutega, sest ülevaatus tuleb teha ka Eestis.
Tundmatuks jääda sooviv noormees oli nördinud, kui sai Saksamaalt ostetud pruugitud Toyota registreerimisel Eesti Autoregistrikeskuse (ARK) Tallinna büroos teada, et autoga võib sõita alles pärast tehnoülevaatuse läbimist Eestis, kirjutab Postimees.
Pahaseks tegi meest just see, et alles mõni päev varem oli ta soetatud autole Saksamaal tehnoülevaatuse teinud ning saanud ka auto korrasolekut tõendava ametliku dokumendi.
Ei jäänud muud üle, kui maksta tehnoülevaatuse eest 400 krooni lisaks 45 eurole, mille ta oli juba välja käinud Saksamaal sama toimingu eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ARKi direktori asetäitja Rein Einer kinnitas, et Euroopa Liidu liikmesmaad praegu tõesti vastastikku autode tehnoülevaatusi ei tunnusta. Sellel on tema sõnul nii plusse kui miinuseid.
«Soome ja Rootsi ülevaatuse kvaliteedis ma ei kahtle, Saksamaa kui suur ja lai riik paneb mõtlema, Läti ja Leedu tehnokontrolli ma aga küll esialgu ei aktsepteeriks,» ütles Einer.
«Samas ei ole ma sugugi kindel, kas soomlased meie tehnoülevaatust praegusel kujul tunnustada tahavad. Selle taha asi jääbki,» kahtles ta.
Eineri sõnul ongi põhiküsimus ELi riikide erinevates nõuetes sõiduki tehnoülevaatusele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele