• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,22%45 002,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,61
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,22%45 002,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,61
  • 05.10.05, 09:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Välismaa tehnoülevaatust Eesti ARK ei tunnista

Välismaalt pruugitud auto ostnud ja seal ka tehnoülevaatuse teinud inimene peab arvestama täiendavate väljaminekutega, sest ülevaatus tuleb teha ka Eestis.
Tundmatuks jääda sooviv noormees oli nördinud, kui sai Saksamaalt ostetud pruugitud Toyota registreerimisel Eesti Autoregistrikeskuse (ARK) Tallinna büroos teada, et autoga võib sõita alles pärast tehnoülevaatuse läbimist Eestis, kirjutab Postimees.
Pahaseks tegi meest just see, et alles mõni päev varem oli ta soetatud autole Saksamaal tehnoülevaatuse teinud ning saanud ka auto korrasolekut tõendava ametliku dokumendi.
Ei jäänud muud üle, kui maksta tehnoülevaatuse eest 400 krooni lisaks 45 eurole, mille ta oli juba välja käinud Saksamaal sama toimingu eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ARKi direktori asetäitja Rein Einer kinnitas, et Euroopa Liidu liikmesmaad praegu tõesti vastastikku autode tehnoülevaatusi ei tunnusta. Sellel on tema sõnul nii plusse kui miinuseid.
«Soome ja Rootsi ülevaatuse kvaliteedis ma ei kahtle, Saksamaa kui suur ja lai riik paneb mõtlema, Läti ja Leedu tehnokontrolli ma aga küll esialgu ei aktsepteeriks,» ütles Einer.
«Samas ei ole ma sugugi kindel, kas soomlased meie tehnoülevaatust praegusel kujul tunnustada tahavad. Selle taha asi jääbki,» kahtles ta.
Eineri sõnul ongi põhiküsimus ELi riikide erinevates nõuetes sõiduki tehnoülevaatusele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele