23. oktoober 2005 kell 22:00

Keskastmejuht on kui osav läbirääkija juhtkonna ja töötaja vahel

Mis üle jääbki, kui asuda leidma ühiseid kokkuleppeid, mis rahuldaksid inimeste huve ja võimaldaksid ka üldised eesmärgid saavutada.

Keeruline olukord tekib siis, kui juba toimiv ettevõte on sunnitud juurutama uued protsessid-struktuurid või tulenevalt turuolukorrast muutma töötingimusi.

Keskjuht peab ette arvestama, et suurema muutuse elluviimisel läbib kogu meeskond tervikuna esmalt negatiivse mõjuga etapid ? ehmatuse ja eitamise. Pärast neid jõutakse alles positiivse mõjuga etappidesse ? aktsepteerimine, arusaamine ja omaksvõtt.

Keskjuhi jaoks on kõige keerulisem olukord esimesel kahel etapil. Esmapilgul võib tunduda, et läbirääkimised on mõne inimesega täiesti võimatud, sest kõvemat häält teevad just need, kes pole olukorraga rahul või on lihtsalt emotsionaalsemad.

Tagasihoidlikumad ja positiivselt meelestatud inimesed ei hakka häält tõstma ja ei paista ka välja. Samas on oluline mõista, et uued kokkulepped tuleb saavutada nii iga inimese kui ka meeskonnaga tervikuna.q

Autor: Mats Soomre

Hetkel kuum