Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ilutulestiku trendiks on logod ja nimed

    "Aastas tehakse üle 150 ilutulestiku kõikjal Eestis - põhjast lõunasse, idast läände," ütles Ilutulestiku Keskus Arnika OÜ esindaja Martti Arnek. Tema sõnad iseloomustavad hästi tule ja püssirohu parima kasutusviisi populaarsust. Peale aastavahetuse on valdav aeg laskudeks suvi, mil toimuvad suurüritused ja erapeod. Arneki väitel on ilutulestik muutumas trendiks. "Inimesed lähevad peole ja küsivad: "Noh, kas täna tuld ka tehakse?" See on nagu rusikareegel, et ilutulestik peaks olema peo üks osa," kommenteeris ta.
    Sooviavaldusi ilutulestikuks tuleb nii väiksematelt kui ka suurematelt ettevõtetelt. "See on siiski luksuskaup, mida igapäevaselt ei tarbita. Ilutulestik oleneb peo eelarvest, kui palju keegi raatsib sellele kulutada," ütles OÜ Tulekild pürotehnik Kaupo Mätas. Väiksematele tarbijatele on võimalik pakkuda ka eraldi projekte, mis ei vaja professionaali kohalolekut. Selle ettevalmistamise ja süütamisega saab pea igaüks hakkama.
    Hansa Ilutulestikud OÜ tegevjuht Kalle Tüür leidis, et viimastel aastatel on suhtumine ilutulestikku muutunud - see ei ole lihtsalt raharaiskamine, vaid kosutav silmailu. Ilutulestik võib tema sõnul tekitada ka sõltuvuspisikut: "Need, kes korra on tellinud, tellivad seda edaspidigi." Firmapidudele on võimalik teha ka eripakkumisi ja allahindlusi.
    Suurilutulestike hinnad algavad 10 000 kroonist, kus kasutatakse III ja IV klassi pürotehnilisi tooteid. Selleks on vajalik täiendav kooskõlastamine omavalitsuse ja päästeametiga. Nõutav on kvalifitseeritud pürotehniku kohalolek.
    Ilutulestiku tellimine ei tohiks jääda viimasele minutile, sest suurürituste ajal võivad parimad pürotehnikud juba hõivatud olla. "Iga disainer vajab peo jaoks ettevalmistusaega, sest arvestada tuleb firmapeo asukohaga ja seadusandlusega - pärast 11 õhtul on tiheda asustusega aladel lõhkeainete kasutamine keelatud," ütles Martti Arnek. Vajadusel sõidavad ilutulesiku korraldajad ka üritusepaika, et arvestada võimalike ohtudega paukude taevasse laskmisel.
    Tihti arvatakse, et mida rohkem pauke, seda pikem tule-show. Korraldajate hinnangul ei tohiks ilutulestik siiski olla väga pika kestusega, sest sel juhul kaob vaatajate huvi. Ka ei tähenda suur paukude arv soodsama hinnaga ilusamat värvide mängu taevas. Iga sekund ja efekt peab olema väljapeetud ja eristatav, säilitamaks korrapärasust. Hinnapakkumisega saadetakse kaasa ka pilte või videoid, et klient saaks ülevaate teenusest. Samuti on alati hinna sees ka pürotehniku töö ja transpordikulud.
    Ilutulestiku tegemine aasta lõikes on erinev. Õhutemperatuur ei mängi siinkohal suurt rolli, kuigi talvel ehk on seda külm teha ja vaadata. Oluliselt raskem on ilutulestiku tegemine suviti, kui päevad on pikad ja valged. Samuti ei saa kuival ajal taevasse lasta selliseid pauke, mis on pika langusega. Et aga suvisel ajal õhtul kella üheteistkümneks veel pimedaks ei lähe ja väljas vaid hämar, siis peab ilutulestiku värvivalik olema palju erksam, näiteks punased toonid.
    Rohelised, sinakad ja kuldsed toonid neelduvad valguses, sellepärast on ka nende kasutus valgel ajal väiksem. Vahel neelab sombune ja udune ilm mõned värvid. Ka sademete hulk ei ole suur mõjutaja, 99% ilutulestikest läheb vihmaga üles. Küll jäetakse ilutulestik ära juhul, kui on väga suur tuul või lausa torm, sest see võib olla tuleohtlik.
    Elavast tulest kirjad sobivad ka siseruumides kasutamiseks ja muudavad ürituse meeldejäävaks elamuseks. Tulekirja põlemise aeg on umbes 10-20 minutit. Tulekirjade kujule ja ka suurusele seavad piirid ainult kujutlusvõime ja tehnilised võimalused.
    Arnika Ilutulestikud teeb firmalogosid tulekirjana, ent nad ei kasuta elavat tuld, vaid alusele kinnitatavaid tulepulki. Tulepulkade eeliseks ja eripäraks on värvid, kuid ka nendega peab ettevaatlik olema.
    Siseilutulestiku puhul on värvide valik piiratud, kui mitte öelda lausa keelatud, sest värvid on põlemisel mürgised. Värskes õhus ei ole need kellelegi ohtlikud.
    Tuleskulptuur on hea lahendus logode esitamiseks. Selleks kasutatakse spetsiaalset tulenööri, mis kinnitatakse sobiva kujundina alusele, kus see põleb elava leegina. Alust saab jätta maa peale, tõsta katusele või mõne muu toe kohale.
    Enamasti jääb skulptuur 3-4 meetri laiuselt. Nende eripäraks on leegiga põlemine. Eriti kaunis on äsja põlenud logo, mis jääb veel pikalt ja efektselt punaselt hõõguma. Skulptuuri võib pürotehnik varem valmis teha, sest süüdata on seda lihtne. Pürotehniku kohalolek selleks vajalik ei ole.
    OÜ Tulekild pürotehniku Kaupo Mätase sõnul tellitakse tuleskulptuure üpris palju. Põhjuseks toob ta ilusa vaatemängu, mida see pakub.
    "Oma tuli" on erinevatest pürotehnilistest efektidest kokku pandud täiuslik vaatemäng, tavaliselt pikkusega kuni 6 minutit. Selle alustamiseks piisab ühest süütest ja see ei nõua kvalifitseeritud pürotehniku kohalolekut ega kooskõlastamist vastavate ametiasutustega. Sobib kaunistama väiksemaid üritusi 10-100 inimesele. Pakkumised on hinnavahemikus 1000-6000 krooni, kestus vastavalt 1-6 minutit. Etteteatamise aeg sellise ilutule puhul on vähemalt 48 tundi. Tulematerjali on võimalik ka kohale toimetada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.