Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussijuhtide põud täna tunda

    Ka teised bussifirmad tunnistavad, et praeguse palgataseme juures on raske bussijuhte tööle meelitada.
    Tallinna Autobussikoondises (TAK) on tööl 575 bussijuhti. Suviste sõiduplaanide normaalseks teenindamiseks on puudu üle 20 bussijuhi. Olukord muutub veel keerulisemaks septembris, kui sügiseste sõiduplaanide kehtestamisega lisanduvad liinidele täiendavad sõidukid. Siis läheb vaja lisaks veel 20 bussijuhti.
    Juhtide probleemi süvendab asjaolu, et teenindatakse täiendavalt ka trammiasendusliini nr 52, millega on kuni oktoobrini iga päev hõlmatud 20 bussijuhti ja 10 bussi.
    "Euroopa Liit on alates maist tööjõu jaoks piirid avanud ja teiste elualade kõrval on tööjõu puudus jõudnud ka transporti. Meiegi bussijuhtide arv on selle aasta jooksul tasapisi vähenenud, eriti alates maikuust, ja oleme raskustes," sõnas TAKi juhatuse liige Hugo Linholm. "Samas paljud, kes tulevad lahkumismõtetest rääkima, ei soovigi välismaale minna. Minnakse lihtsalt veoautojuhiks, väga sageli ka ehitusele, kus töö on vähem pingeline ja palk suurem," lisas ta.
    Esmakordselt teeb TAK värbamiskampaaniat Eesti maakondades, esimese nädalaga on tulnud tööle kolm meest - Saaremaalt ja Ida-Virumaalt. Väljastpoolt Tallinna tulnutele pakutakse ühiselamukohta ning kellel pole juhiluba, siis ka selle tegemise kursused maksab TAK pärast aastast töötamist välja.
    TAKi andmetel on bussijuhi brutopalk normtundide korral 8300 krooni, koos ületundidega võib teenida kuni 11 000 krooni kuus. Jaanuaris tõusis palk 10 protsenti, mais 5 protsenti ning lisaks otsitakse võimalusi, et 2007. aasta jaanuariks kokku lepitud 10protsendine palgatõus tuua 2006. aasta teise poolde. Kollektiivlepingu järgi tõuseb bussijuhtide palk 2007. aasta juulist veel 6 protsenti.
    "Meil on sama lugu, kohe oleks 6-10 bussijuhti vaja," tunnistab MRP Linna Liinide juhataja Rein Vinni. "Oleme ka otsinud bussijuhte väljastpoolt Tallinna, kuid kuna Tallinna liiklus on nii närvesööv ning kui kliendid ka veel pahasti ütlevad, siis osa mehi ei pea lihtsalt pingele vastu."
    Ka MRP Linna Liinid on sel aastal kahel korral palkasid tõstnud, palgatase on sama mis TAKil. Küsimusele, kas peaks palkasid veelgi tõstma, vastas Vinni, et ei saa tõsta, kuna Tallinnal pole raha.
    "Selle raha eest, mida suudame pakkuda, on raske bussijuhte leida," ütles GoBus ASi juhatuse esimees Aivo Pärn. Tema sõnul veetakse ületundide arvel septembrini välja, kuid siis läheb asi väga pingeliseks. "Oleme oma kulud kokku tõmmanud, palgatõus sõltub dotatsioonide suurendamisest, kuid tellija arvates teeme me nalja," lisas ta.
    "Bussijuhtide keskmine vanus on 56 aastat, noori peale ei tule, sest autojuhid teenivad juba Eesti-sisestel vedudel 15 000-16 000 krooni kätte," sõnas Pärn.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Apranga käive kasvas aprillis 27 miljoni euroni
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.