Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunnel on õitsengu võti

    Eestil puudub infrastruktuuri arendamiseks visioon ja uuendusmeelsus. Minu arvates ei ole piisavalt mõeldud sellele, mis on kaalutavate infrastruktuuriprojektide eesmärk ja kas need aitavad Eestil realiseerida oma majanduslikku potentsiaali.
    Minu meelest on Eesti tulevase arengu osas kõige perspektiivsem projekt Eestit ja Soomet ühendav raudteetunnel. Loomulikult maksab tunnel väga palju. Olen rääkinud ekspertidega, kes on hinnanud sellise projekti maksumuseks 2--2,4 mld eurot. Maksumus jaotuks siiski kõigi osapoolte - Eesti, Soome ja ELi vahel. Jättes kõrvale selliste hinnangute täpsuse, peaks hoopis analüüsima, kas selline investeering oleks Eestile piisavalt tasuv.
    Palju on meedias räägitud sellest, et Tallinn ja Helsingi on muutumas kaksiklinnaks ja nende majandused kasvavad üha rohkem kokku. Olen näinud mitut majandusatlast, kus mõlemad linnad ja nende majandusvõimsused ongi ühendatud.
    Tegelikkus on siiski midagi muud, kahe linna ühendamiseks on tehtud väga vähe reaalset. Kahe linnapea mullune debatt näitas, et vaatamata koostöölubadustele pole mingit majanduslikku lõimumist seni toimunud.
    Sellest on kahju, sest kui Tallinn ja Helsingi muutuksid tõeliseks kaksiklinnaks, annaks see kindlasti mõlemale olulise majandusliku tõuke. Mõelge ise eelistele, mida annaks majanduslikult kiiresti areneva, vaba ja madalate maksumääradega Eesti pealinna ja tehnoloogiliselt äärmiselt arenenud, kuid majanduslikult vähem dünaamilise, suuremate piirangutega ning kõrgete maksudega Soome pealinna liit. Oluliselt kiireneks majandusintegratsioon, mis aitaks võtta üksteiselt üle parimaid kogemusi ja vältida vigu. Suure tõenäosusega kiirendaks see Soome majanduse liberaliseerimist, Eesti muutuks Soome kõrgtehnoloogiasektorile oluliseks tööjõubaasiks.
    Tallinna ja Helsinki ühinemise kiirendamiseks on vaja kiiret, turvalist ja usaldusväärset ühendust kahe linna vahel. Otstarbekaim oleks teha seda raudteetunneli abil.
    Sild maismaa ja Saaremaa vahel või Tallinn-Tartu maantee on ka toredad, aga need ei muudaks Eestit oluliselt. Talsinki tunnelil oleks pöördeline tähendus. Kaksiklinn saaks kasutada teineteise eeliseid, mis muudaks kogu piirkonna majanduslikult efektiivsemaks ja rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisemaks. 1+1 võib vahel olla ka rohkem kui 2!
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.