Selleks, et maksuhalduril oleks võimalik kliente
operatiivselt teavitada neid puudutavatest olulistest küsimustest, algatab amet
e-posti aadresside korrastamise ja kogumise kampaania.
Üheks eesmärgiks on kaasaegse teenindusorganisatsioonina senisest enam kasutada elektroonilist teavitamist nii uudistest kui ka probleemsetest olukordadest, teatas amet.
Maksu- ja tolliamet palub klientidega paremaks ja kiiremaks suhtlemiseks anda ametile teada oma uued, kehtivad kontaktandmed. Seda on võimalik teha läbi e-maksuameti.
2007 aastal pöörab maksuhaldur rohkem tähelepanu maksudeklaratsioonide TSD ja KMD esitamise distsipliinile. 2006. aastal esitas käibedeklaratsiooni (KMD) vähemalt 5 päeva esitamise tähtajast hiljem 5484 maksumaksjat ning tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsiooni (TSD) 8380 maksumaksjat. Kokku esitatakse ligi viiendik kõigist deklaratsioonidest hilinemisega.
Teavitamisi on maksuhaldur edukalt praktiseerinud ka varasemalt ning tegevuse tulemuslikkust arvestades planeerib amet teavitusprotsessi laiendada. Näiteks vähenes Maksu- ja Tolliamet personaalse teavitustegevuse tulemusena raskeveokimaksu võlasumma viieteist päevaga ligi 2 miljoni krooni võrra ehk 41 protsenti kogu teavitatud raskeveokimaksu võla mahust.
Ka käesoleval aastal plaanib maksuhaldur tegelda maksuvõlgadest teavitamisega, võimaldamaks klientidel oma kohustusi täita vabatahtlikult, ilma maksuhalduripoolseid sunnimeetmeid tarvitamata. Maksusaladuse kaitsmise põhimõttega kaetud infot e-posti teel ei edastata.