• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 02.04.07, 14:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: Euroopa autojuhtidel on ohtlikud harjumused

Scania tellitud värskest üleeuroopalisest liiklusohutuse uuringust selgus, et autojuhtide harjumused on sageli väga ohtlikud nii neile endile kui kaasliiklejatele.

Uuringu kohaselt tunnistavad paljud autojuhid, et nad ületavad kiirust ja söövad rooli taga ning on kaotanud roolis olles ka tähelepanu ja keskendumisvõime. Samas peab kümnest autojuhist üheksa end sellele vaatamata heaks juhiks.
Veokitootja Scania tellimusel küsitles uuringufirma TNS selle aasta jaanuaris ja veebruaris 9000 autojuhti üheksas Euroopa riigis ning jõudis liiklusohutuse seisukohalt mitmete tõsiste tulemusteni. Uuringu kohaselt möönab 63% autojuhtidest kiirusepiirangute ületamist ja 41% ütleb, et nad söövad autojuhtimise ajal. Peaaegu pooled ehk 45% vastanuist tunnistab, et on sõidukit juhtides kaotanud tähelepanu ja keskendumisvõime.
Scania Eesti juhi Janno Karu sõnul näitab uuring tõsiseid probleeme juhtide suhtumises, mis on otseselt seotud üldise liiklusohutusega kogu Euroopas. “Tegemist on siira ja realistliku pildiga Euroopa liikluses toimuva kohta, aga õnneks leiab uuringust ka mõningaid rahustavaid fakte,” lausus Karu. Nii arvab kolmandik küsitletutest, et näiteks veokijuhtidel oleks teistele autojuhtidele ohutu juhtimise kohta nii mõndagi õpetada ja 44% vastanutest kirjeldab veokijuhte “maanteede kaitsjatena”.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringu kohaselt teab üllatuslikult vähe, vaid 3% küsitletud autojuhtidest, et täiskoormaga veoki ohutuks pidurdusteekonnaks kiirusel 80 km/h on vähemalt 45 meetrit. Samas olid enam kui pooled vastanutest (67%) teadlikud liiklust ohutumaks muutvast veokijuhtide kirjutamata “liiklusohutuse koodeksist”. 63% autojuhtidest ütles, et rakendab seda ka ise, andes näiteks tulede vilgutamisega märku ohutust möödasõiduvõimalusest vms. Samas peab ikkagi 65% vastanutest just veokijuhte liiklusohutusele takistuseks.
Euroopa teedel sõidab iga päev üle 300 000 Scania veoki, seetõttu on veokitootja võtnud liiklusohutuse parandamise ja veokijuhtide staatuse tõstmise üheks oma tegevuse eesmärgiks. Scanial on plaanis korraldada sarnane uurimus sel kevadel ka Eestis, tulemused peaksid selguma enne tänavuse Euroopa Noore Veokijuhi konkursi kohalikku finaalvõistlust juunis.
Scania peab just autojuhti – tema oskusi, käitumist ja mõttelaadi – kõige tähtsamaks teguriks liiklusohutuse tõstmisel. Seetõttu korraldab Scania juba kolmandat korda rahvusvaheliselt tunnustatud ja esinduslikku noorte veokijuhtide konkurssi, et suurendada veelgi teadlikkust liiklusturvalisuse tähtsusest ning täiustada veokijuhtide sõiduoskusi. Oma tegevusega toetab Scania ka Euroopa Komisjoni püüdlusi vähendada aastaks 2010 liikluses surmasaanute arvu poole võrra. Raskeveokitega juhtub Euroopas igal aastal umbes 5000 sellist õnnetust.
Busside ja raskeveokite tootja Scania omab müügi- ja teenindusvõrku rohkem kui 100 riigis. Scania Eesti AS on tegutsenud alates 1992. aastast. Firmas töötab üle 100 inimese. Scania Eesti 2006. aasta käive oli üle 500 miljoni krooni ning turuosa 20,1% Eestis registreeritud uutest raskeveokitest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele