Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts: korruptsioon on õiguslikus mõistes laiem kategooria

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts täpsustab oma vastuses Saare maavanema avaldusele, et korruptsioon on ka õiguslikus mõttes märgatavalt laiem kategooria kui karistusseadustikuga reguleeritud teod.

    Järgneb minister Partsi vastus maavanema avaldusele:
    Lugupeetud maavanem,
    Ajaleht "Oma Saar" on mind tsiteerinud õigesti, kuid minu tsitaatides ei ole kirjas, et ma süüdistaksin Teid korruptsioonis. Palun lugege täpselt .Minu poolt esitatud võrdlus ei ole sisult juriidiline - tegemist on väärtuspõhise hinnanguga olukorrale, milles esinenud huvide konflikti ma oma ajalehele antud kommentaarides ka selgitasin. Täpsuse huvides märgin, et korruptsioon on ka õiguslikus mõttes märgatavalt laiem kategooria, kui karistusseadustikuga reguleeritud teod. Selle problemaatika selgitamiseks on Justiitsministeerium avanud veebilehe www.korruptsioon.ee. Olen jätkuvalt seisukohal, et maavalitsus, mis peab ühistranspordi seaduse järgi korraldama maakonnas ühistransporti, sõlmima selleks vajalikud avaliku teenindamise lepingud ning tegema nende täitmise üle ka järelevalvet, peab riigi esindajana kaitsma riigi, mitte põhjendamatult suurt hinnatõusu nõudva teenuse osutaja huve.
    Teie poolt Oma Saarele antud kommentaaris esitatud küsimusele: "Ma ei kujuta ette, milline see asutus (peale Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi) võiks siis veel olla, mis bussiliine doteerib.", pean paraku vastama, et selliseks asutuseks on Saare maavalitsus ise. MKM jaotab riigieelarves ettenähtud toetused 15 maakonna vahel ja maavalitsused peavad tellima vedajalt avaliku teenuse mahud vastavalt eraldatud summadele. 2007.a. tõusis toetuste maht bussidele riigieelarves tervikuna 13 %. Seejuures eraldati Saare maakonnale eraldati 17% rohkem raha kui 2006.aastal. Võrreldes teiste maakondadega ei ole Saare maakond riigieelarvest saadava ühistranspordi dotatsiooni osas kaugeltki vaeslapse rollis.Milliselt maakonnalt tuleks võtta ära raha, et rahuldada Saare maavalitsuse aasta keskel esitatavat 60 protsendi suurust lisatoetuse nõudmist ja seda olukorras kus riigieelarves bussitoetusteks ettenähtud vahendid on maakondadele juba välja jagatud? Riigieelarve strateegia koostatakse neljaks aastaks ja see annab maavalitsustele esmase indikatsiooni toetuste planeeritavatest kasvudest. Kindlasti ei saa maavalitsusel olla õigustatud ootust ega vedaja ees võetud kohustusi 60%-liseks toetuse kasvuks ei jooksval aastal ega ka uuel eelarveperioodil, kui selliseid kasvusid ei ole planeeritud riigieelarvesse, mida riigiasutused peavad järgima.Maavalitsuse ülesanne on tellida avalikku veoteenust selliselt, et parimal moel oleks omavahel kooskõlas ühistranspordi teenuse nõudlus, pakkumine, hind ja kvaliteet. Ülesanne ei ole kindlasti kergete killast, aga julgen kinnitada, et Saaremaa ees seisvad logistilised probleemid ei ole sugugi keerulisemad teiste maakondade, võtame kasvõi Harjumaa ees seisvate väljakutsetega.Ma ei saa leppida olukorraga, kus maavanem ei suuda majanduslikult motiveerida vedaja kulude hüppelist kasvu, vaid palub seda teha vedaja esindajal.Viimane tõi olulisima põhjendusena välja vajaduse tõsta bussijuhtide palgad Euroopa tasemele! Paraku ei seletaks ka see veotariifi 60 protsendilist kasvu. Maavalitsus peab lepingupartnerina kõigepealt ise põhjalikult analüüsima ja vedajaga ka sisuliselt läbi vaidlema taotluse põhjendatuse, selgitama vedaja aruannete põhjal välja erinevate kulukomponentide kasvud ja nende tagamaad, toetuse sihipärase kasutamise, võimalikud kokkuhoiukohad, liinivõrgu optimeerimise võimalused, kohalike omavalitsuste valmisoleku toetuste suurendamiseks, vaatama üle soodustuste saajate ringi ja selle põhjendatuse. Antud juhtumil oli maavalitsusel sisuline töö tegemata. Iga vedaja taotluse mehhaniline edastamine MKM-le ei ole mitte töö, vaid selle simuleerimine. Paratamatult tekib ka küsimus, kuidas alles nüüd avastati 19 bussiliini, mille järgi põhjendatud nõudlus puudub (pean silmas vedaja toodud näidet liinitulust 1 kr/km).Loodan, et võtate Saaremaa ühistranspordiga seotud problemaatika tõsiselt käsile.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.