FOTOD: maailma esimese kupeemaasturi edasiarendus

Mariliis Pinn 06. juuni 2008, 15:16

Eile tutvustas United Motors ajakirjanikele
Tabasalu kardirajal uut BMW kupeemaasturit X6.

Valikus oli nii 3,5-liitrise diiselmootoriga kui ka 3,5-liitrise bensiinimootoriga X6 mudelid, võrdlusmomendi lisamiseks olid rajal ka Audi Q7 ja Mercedes ML.

Esimene mulje X6 nähes oli hämmastav - auto näeb välja nagu väidetav maailma esimene kupeemaastur ehk ümberehitatud Nõukogude Pobeda. Väljast paistis igati võimas ja iseloomuga auto, sisse istudes selgus, et on säilinud ka kõik kupee omadused: taga on kitsas, lagi on madal. Tekitas pisut klaustrofoobilise tunde, mida süvendas fakt, et juhiuksest väljudes lõin pea ära.

Seest on auto nagu kosmoselaev, igasugu vidinaid ja nuppe täis. Näiteks kõiki istmereguleerimise nuppe ei leidnudki üles, istmed muutuvad pikemaks-lühemaks, seljatugi liigub kahes osas, isegi peatugi on elektriliselt reguleeritav. Autos on telekas, mis kahjuks näitab vaid udupilti. Parkimisandur näitab pilti auto taga toimuvast. Nimekiri tundub lõputu...

Tabasalu kardirada ei ole küll päris õige koht selliste autode testimiseks, kuid andis mingi pildi. Kõik sõidukid olid automaatkastiga, nii et kurvist välja tulles gaasi põhja vajutades ei jõudnud see enne reageerida, kui juba tuli järgmises kurvis pidurdada.

Kõige nn ralliautom oli BMW X6, millel oli 3,5-liitrine bensiinimootor. Sellega oli minekut kohe tunda, kuid X6 on ikkagi linnamaastur ja emalaeva kõrvalmaik jäi. Ei ole pisike ja mõnus sportauto. Raja ääres oli kohati õõvastav kuulda, kuidas linnamaasturitel kardirajal kummid vilisevad ja mehed masinatest viimast võtavad.

Kuigi Q7 ja ML ei ole X6 otsesed konkurendid, andsid nad hea võrdlusmomendi. Linnamaasturiga oli rajal veel kummalisem kui kupeemaasturiga, kuigi välisel vaatlusel tundus ML kohati isegi kiirem. Aga neis oli ruumi.

Miks üldse teha sellist autot? United Motorsi seletuse kohaselt on BMW-l palju kliente, kes ei suuda valida X5 ja 6. seeria kupee vahel, nii otsustasid nad kaks autot ühendada. Huvi pidi suur olema, Eestis on tellitud juba 51 X6t.

BMW-l on kindlasti mingil määral õnnestunud autod ühendada, X6s on X5 jõuline maastikuauto väline olek ja kupee kitsas sisemus ning mingil määral ka sportlikkus. Praktilise mõtlemisega ei ole sel miljonikroonisel autol midagi ühist.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. September 2008, 13:29
Otsi:

Ava täpsem otsing