Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Finnair võib kaaluda liitumist SASiga

    Taani majandusleht Börsen kirjutas üleeilses esikaaneloos, et Finnairi peakontoris nähakse SASiga liitumises mitmeid plusse. Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS saaks osa vananenud lennukeist maha kanda. Finnair väldiks Lufthansat eemale tõrjudes tugeva konkurendi teket Põhjala turule. Ka Finnairi leivanumbriks olevatel Aasia liinidel on Lufthansa soomlastele tugev konkurent.
    Finnairi asepresident Christer Haglund ütles lehele, et võimaliku ühinemise positiivne külg on väljavaade liinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii Põhjalat kui ka rahvusvahelisi liine. "Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma," lisas ta. Näeme suuri kasvuvõimalusi nii Aasias kui ka Põhja-Ameerikas, märkis Haglund.
    Eile lükkas Haglund Kauppalehtile antud usutluses ümber Börseni väite, nagu pakuks Finnairi ja SASi võimalik liitumine mitmeid võimalusi. "Leht küsis minult, et kui Finnair ja SAS peaksid liituma, siis milliseid positiivseid ja negatiivseid tagajärgi sel oleks."
    Haglund lisas, et loomulikult ei saa midagi välistada, kuid Finnair ei pea ega plaani läbirääkimisi, igal pool Euroopas tiirelnud SAS pole meie uksele koputanud. Finnairi nõukogu esimees Christoffer Taxell lubas vastata küsimustele siis, kui SAS on müügis.
    Siiski on Finnairi suhtumine muutunud. Alles mullu suvel ütlesid soomlased, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on kliendibaas.
    Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson peab ühinemist mõttekaks. "Tegu oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas," ütles ta. "Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit," lisas Gustafsson.
    Võimalikule tehingule on ka takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse - üks on osa lennufirmade liidus One World, teine Star Alliance'is. Lisaks on SASil Börseni teatel teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid - samas kui Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusid ja Embraerid.
    Taani Sydbanki analüütik Jacob Pedersen ütles jaanuari alguses, et SASi müük Lufthansale on kõige tõenäolisem. Lufthansa huvi kinnitas ka nende rahvusvaheliste suhete direktor Karsten Bentz. "Saksa ja Itaalia järel on Skandinaavia turg Lufthansa jaoks tähtsuselt kolmandal kohal," märkis ta toona. Kuuldused, et Lufthansa võiks osta SASi, said hoogu suvel, mil SAS kinnitas, et nad peavad läbirääkimisi teiste lennufirmadega. Financial Times kirjutas eelmisel nädalal, et Lufthansa lõpetas SASiga läbirääkimised juba sügisel, kui SASi finantsolukord halvenes.
    Samas teatas Prantsuse leht La Tribune samuti eelmisel nädalal, et SASi vastu tunneb huvi ka äsja 25% Alitaliast ostnud Air France-KLM. Nende kõrval soovis osalust Alitalias omandada ka Lufthansa.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Elu Pae turul: „Iga aastaga läheb hullemaks“
Pae turul töötamine pole ainult äri, vaid ka sotsiaalne missioon, räägivad kohalikud müüjad. Aga seda tuleb teha kasumlikkuse piiril, tõdevad kauplemisala vanad olijad.
Pae turul töötamine pole ainult äri, vaid ka sotsiaalne missioon, räägivad kohalikud müüjad. Aga seda tuleb teha kasumlikkuse piiril, tõdevad kauplemisala vanad olijad.
CityCasino jääb naabermajas asuva spordiklubi tõttu kesklinna kasiinost ilma
Coca-Cola Plazaga maja jagaval Bally’s Casinol jääb tegevus katki, sest kõrvalasuvas Postimajas asub My Fitnessi spordiklubi.
Coca-Cola Plazaga maja jagaval Bally’s Casinol jääb tegevus katki, sest kõrvalasuvas Postimajas asub My Fitnessi spordiklubi.