Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pöördepunkt on saabunud
Pärast kolmanda kvartali ebameeldivat üllatust on Baltika näitamas tasapisi paranemismärke ja lõikamas kasu taastuvast rõivaturust. Ettevõtte müügikasv on taastunud oodatust kiiremini ning neljandas kvartalis oli näiteks müük ruutmeetri kohta koguni 21% suurem. "Kui ettevõte suudab püsikulude kasvu kontrolli all hoida, toob jätkuv kiire müügi kasv kindlasti kaasa finantstulemuste paranemise ka järgnevates kvartalites," kirjutas LHV.
Neljas kvartal oli signaal, et asjad on paremuse poole pöördunud, sest viimati teenis Arco kasumit 2007. aasta kolmandas kvartalis. Arco Vara ehitusdivisjon on 2010. aasta neljandas kvartalis kasvatanud tugevalt uute ehituslepingute mahtu, mis Swedbanki hinnangul on vägagi positiivne. "Võib järeldada, et ettevõte on madalseisust väljumas ning äritegevus hakkab taaskord kasumlikuks muutuma," märkis pank.
Üks kindlamaid ettevõtteid börsil, sest Harju Elekter pole viimase viie aasta jooksul veel kahjumisse langenud. Neljanda kvartali kasum jäi ootustele alla, aga see-eest tuli suurem käibenumber. Swedbanki teatel jäi Harju Elektri kasumlikkus veidi prognoositule alla toodangu hinna tõusu tõttu. Kuna aga ülejäänud tegevuskulud vähenesid, kahanes Harju Elektri EBITDA marginaal aastaga vaid 7,6%-lt 7,1%-le, märkis pank.
Naistepesutootja näitas taas häid kvartaalseid tulemusi ja annab aktsia tõusule veelgi hoogu juurde. Silvano 2010. aasta müügikäibe suurenemine on olnud tänu tempokale Ida-Euroopa majanduse taastumisele muljetavaldav, leidis LHV. Tulemuste avaldamise järel tõstis Swedbank Silvano aktsia hinnasihi 3,69 euroni.
Kvartal oli Tallinna Kaubamaja jaoks igati korralik ja majandustulemused olid samas taktis ootustega. Kasuminumber tuli ilus ja käive on kasvamas. LHV sõnul on Kaubamaja heade tulemuste taga seni olnud väiksemad kulud ja parem varude juhtimine, mis nähtub efektiivsuse kasvus ja kõrgemates müügimarginaalides.
Kuigi veefirma käive ja kasum mõnevõrra vähenesid, valmistasid need ikkagi positiivse üllatuse. Neljanda kvartali kasumimarginaal küündis samas 64 protsendini. Kuigi kvartalitulemused olid head, on LHV tuleviku suhtes pessimistlik ja soovitab aktsiat müüa.
Neljanda kvartali puhaskasum kasvas 45,1% ja käive 17,2%. Kõik ärisegmendid olid kasumlikud ja ettevõtte teatel ollakse kriisist väljumas. Samuti on firma vargsi lubamas paremaid tulemusi selleks aastaks ning investoritele pakkusid firma tulemused rõõmu.
Firma kvartaalne tulemus ei vastanud eelnevalt seatud ootustele. LHV põhjendab, et oodatust nõrgema tulemuse taga oli just jäätisemüügi üksus, mis kannatas toorainehindade kiire tõusu tõttu maailmaturul. Swedbank alandas tulemuste järel aktsiasoovituse "hoia" peale.
Aasta tagasi hinnati alla Delfi väärtust kontsernis, mistõttu ei maksa väikesest kasuminumbrist joovastusse sattuda. Lisaks kahanes aastases võrdluses meediagrupi käive. Aktsionäridele tulemused ei meeldinud ja aktsia kaubeldi üle 3% odavamaks.
Neljanda kvartali suurim pettumus. Ehitusfirma nõrk käive ja suur kahjum olid negatiivsed üllatused. "Merko on pidanud ohverdama kasumit käibe nimel, et püsida Baltimaade ehitusturu selge liidrina. Ma arvan, et praegu on turupositsioon olulisem kui kvartalitulemus," märkis eraisikust aktsionär Stefan Andersson. Merko aktsia kukkus tulemuste avalikustamise järel 8,3%.
Nordeconi tulemused olid ehmatavad isegi analüütikute jaoks, kes nii musti numbreid ei osanud ette näha. Nii näiteks lootis LHV Nordeconilt neljandas kvartalis 6,1 ja Swedbank 5,3 miljonit eurot väiksemat puhaskahjumit. Tulemus ehmatas ka aktsionäre, kes müüsid tulemuste järel aktsia 6,54% odavamaks.
Kasiinoäri on majanduse taastudes selgelt jalgu alla võtmas, kuid erakorralised kulud tähendasid kahjumit. Kahjumis mängisid rolli hooajaline Rumeenia ning provisjon Poolas, samas kui tugev online-segment annab lootust paremaks tulevikuks. Investoritele ja analüütikutele tulemus pigem ei meeldinud.
Läänemere juhtivale laevafirmale pandud ootused olid märksa kõrgemad kui tulemused. Pettumust valmistas kasum, mille prognoosid olid pankadel märksa kõrgemad. Investorid müüsid tulemuste järel aktsia 3,4% odavamaks.