Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeroc taas eestlaste käes

    Suurema kärata läks poorbetoontoodete tootja AS Aeroc välismaiselt suurinvestorilt taas Eesti ettevõtte asutajate kätte.

    Vene ehitusmaterjalide gigandi LSR Groupi ning Jazeps Paplavskisele kuuluva Yaiko 4,3 miljoni eurone tehing mahtus Balti riikide mulluse 20 suurema ülevõtutehingu sekka.
    „LSR uuenenud strateegia kohaselt ei kuulu Baltimaad ning Skandinaavia riigid LSR sihtturgude hulka. Samas meile on see piirkond ajalooliselt olnud koduturuks,“ selgitas Jazeps Paplavskise poeg ja Aeroc Internationali juht Ivar Paplavskis ülevõtutehingu tagamaid. „Finantsiliselt oli tegemist omavaheliste nõuete tasaarveldamisega,“ lisas ta.
    Möödunud aasta lõpuks leppisid LSR Group ja Yaiko kokku, et LSR kasutab Aeroci kaubamärki Venemaal ja Ukrainas, jätkates kahe tehasega Ukrainas ja tehasega Peterburis. Paplavskistele jäid poorbetoontoodete tehased Lääne-Virumaal Kunda lähedal ja Riia külje all Saulkalnes. Oma toodangu müüvad nad seejuures Balti riikides ja Skandinaavias.
    Nüüd plaanib Aeroc International taastada kriiseelseid tootmis- ja müügimahte. Järgmise viie aasta eesmärgiks on saavutada kaks kolmandikku kriisieelsest mahust Balti riikides ja Skandinaavias, ütles Paplavskis.
    ttevõtte jagunemise tõttu ei ole Aeroc Internationali 2009. ja 2010. aasta konsolideeritud tulemused võrreldavad. „Meie tänaste põhiturgude ehk Balti ja Skandinaavia regiooni käive moodustas 2009. aastal 4,9 miljonit eurot, vastav number 2010. aastal oli 5,8 miljonit eurot. 2011. aastaks planeerime selles regioonis 7,3 miljoni eurost käivet ning positiivset rahavoogu,“ täpsustas Paplavskis. „2011. aasta esimese kvartali tulemused kinnitavad seda prognoosi.“
    Paplavskis lisas, et Aeroc Internationali kontserni 2008. ja 2009. aasta tulemustele avaldas olulist mõju ülemaailmne finantskriis ja sellest tulenenud ehitusmahtude vähenemine.
    „Suur osa Aeroc Internationali kahjumist oli seejuures tingitud Ukraina tehaste ehituse ning omandamise kuludest, sh Ukraina grivna devalveerimisest,“ rääkis Paplavskis. „Omanikevahetuse ning ettevõtte jagunemisega seotud tehingute tulemusel vastab Aeroc International ASi omakapital 31.12.2010 seisuga seaduses sätestatud nõuetele.“
    „Ehitussektori märkimisväärsest taastumisest tervikuna on küll veel vara rääkida, kuid samas on meil kõigis piirkonna riikides oluline arengupotentsiaal ka praeguses turusituatsioonis,“ lisas Paplavskis. Vaatamata sellele peab Aeroc oma positsiooni märkimisväärselt heaks.
    Loe artikli täisversiooni siit: http://www.aripaev.ee/5027/uud_uudidx_502703.html
    Sisenemiseks vajaliku päevapileti saad siit: http://www.aripaev.ee/mod/mobiil/paevapilet.html
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.