Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reinaas: eks ta ole natuke imelik lugu
Reklaamibüroo Zavod loovjuht Marek Reinaas leiab, et reklaamiagentuur peaks hakkama saama seaduste kontrollimisega, et ei tekiks apsakaid nagu Tankil Mainori kampaanias.
Eesti juhtivaid reklaamiagentuure Tank, rakendas ebaseaduslikult ettevõtluskõrgkooli Mainor värske kampaania reklaamnägudeks tuntud ja edukad Richard Bransoni ja Steve Jobsi. Seadusega vastuolus reklaamipeole tõmmati aga kriips peale.
Intervjuu Reinaasaga.
Kes vastutab või kontrollib, et selliseid apsakaid ei juhtuks?
Kui küsimus on lihtsalt kontrollimises, siis loomulikult peaks sellega reklaamiagentuur hakkama saama. Aga üldjuhul reklaamiagentuur peaks siiski oma kliendi eest vastutama, et reklaam, mille ta valmis teeb on seadusega kooskõlas. Tavaliselt on kliendi ja reklaamiagentuuri vahelised lepingud selliselt sätestatud.
See on reklaamiagentuuri tegemata töö?
Ma ei oska seda öelda, ma ei nimetaks seda tegemata tööks. Ma arvan, et reklaamiagentuuris Tank on piisavalt inimesi, kes teavad suhteliselt hästi, mis reklaamiseadusesse kirjutatud on.
No just, seda enam tekibki küsimus, et kuidas see võimalik on.
Eks ta natuke imelik lugu ole jah pean tunnistama (naerab).
Mida selline bläkk agentuurile ja kliendile võib maksma minna?
Ma ise kahtlen sügavalt, et nendes reklaamides esinenud inimesed Eesti vabariigi tarbijakaitseametile mingit kaebust kirjutama tõttavad. Samuti ma kahtlen selles, et nad hagiga kohtusse jõuavad. Ma arvan, et puhtalt rahalises mõttes, vaevalt, et reklaamiagentuuri ja ka Mainori kõrgkooli midagi ülemäära ähvardab.
Kuidas see mainele ja usaldusväärsusele mõjub?
(naerab) Ega vastus on lihtne – ega see mainele kasuks ei tule. Oleks keerulisema looga tegemist, et tõepoolest seal võiks olla kas või natukenegi midagi vaielda, aga antud juhul on see lugu suhteliselt selge. Seetõttu, see mainele liiga kasuks ei tule, kuid teisest küljest, ma ei arva, et reklaamiagentuuri Tank kliendid nüüd laiali jooksevad või keegi Mainorisse enam õppima ei lähe. Ma arvan, et antud juhul on tegemist sellise looga, mis pakub pigem huvi turundusmaailmale hammaste teritamiseks. Ega sellest midagi käega katsutavalt hullu ei juhtu.
Kui suure eelarvega sellised reklaamprojektid on?
Ega ei oska öelda. Olen sellest east väljas, et peaksin tõsisemalt jälgima koolide reklaame. Ma pole väga suure tähelepanuga seda konkreetset kampaaniat jälginud, kool või Tank oskavad seda paremini öelda.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.