• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 09.06.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sotsiaalmeediamull, kas oodata on lõhkemist?

Viimase aja arengud sotsiaalmeedias sunnivad küsima, kas tegemist on mulliga ja kas on oodata ka selle mulli lõhkemist? Ärisuhtlusele orienteeritud LinkedIni kiire ja hüplik edu New Yorki börsil on tekitanud küsimuse, kas oodata on järjekordse dot-com-mulli (õigemini SoMe-mulli) lõhkemist või on suured sotsiaalvõrgustikud väärt tõesti miljardeid dollareid?
Skype. Skype loodi 9 aastat tagasi, juba teise tegutsemisaasta lõpuks teeniti 7 miljonit dollarit tulu. Aasta hiljem ostis Ebay Skype'i 2,6 miljardi dollari eest, makstes 370 korda suuremat hinda, kui oli Skype'i äritulu aasta varem. Nüüd maksis Microsoft Skype'i eest 8,5 miljardit dollarit ehk kümme korda rohkem Skype'i eelmise aasta tulust.
LinkedIn. LinkedIn loodi 2003. aastal, praeguseks teenib firma 200 miljonit dollarit aastas. Samas kaubeldakse LinkedIni aktsiatega 80-90 dollari piirimail (ca 20 dollarit vähem kui IPO-le järgnenud päevadel) ja firma väärtuseks hinnatakse 9 miljardit dollarit. 45kordne erinevus ja teadmine, et veel kolm aastat tagasi hinnati LinkedIn üheksa korda odavamaks, ei hirmuta investoreid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Facebook. 2004. aastal loodud Facebook (FB) on sotsiaalvõrgustike imelaps, mille kiire kasv ja peadpööritav populaarsus teevad meele kadedaks kõikidel konkurentidel. Kolm aastat pärast asutamist ostis Microsoft 1,6% Facebookist 240 miljoni dollariga, tõstes FB väärtuse hoobilt 15 miljardi dollari piirimaile. Eelmisel aastal ületas FB 500 miljoni kasutaja piiri, erinevate teenuste müügist teeniti 2 miljardit dollarit. Sel kevadel kasvas FB väärtus 75 miljardi dollarini, mis teeb temast väärtuslikuma kompanii kui Disney. Kui ennustused peavad paika, läheb FB börsile tuleval aastal, mil firma väärtusena näidatakse 100 miljardit dollarit ehk 50 korda enam kui onFB äritulud.
Twitter. Lühisõnumite keskkond Twitter teenis mullu 45 miljonit dollarit ja kaasas 200 miljonit investorite raha, aasta lõpuks hinnati säutsufirma väärtuseks 3,7 miljardit dollarit ehk 80 korda enam kui teeniti teenuste müügist. Viimaste andmete järgi hinnatakse Twitteri väärtuseks 7,7 miljardit ehk 50 korda enam kui äritulu.
Nende näidete põhjal on selge, et investorid ei osta mitte ettevõtete reaalset väärtust, vaid kasutajate hulka. Millal või kas üldse raha ka tagasi teenitakse, näitab lähitulevik. On aga kindel, et viiteid mullile ja selle peatsele lõhkemisele on mitmeid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele