• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 13.06.12, 20:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saab hakkab tegema elektriautosid

Saab Auto müüdi Hiina ja Jaapani päritolu investeerimisgrupile, mis tahab pankrotistunud Rootsi autotootjast teha elektriautode tootjat, vahendas finantsuudisteagentuur Bloomberg.
Esimene planeerimisel olev masin põhineb Saab 9-3 autol ja läheb müüki 2014. aasta alguses ning põhiline sihtturg saab olema Hiina, teatasid ostja National Electric Vehicle Sweden AB ja Saabi pankrotihaldurid ühises teadaandes. Asjaosalised ei avaldanud, mis hinnaga Saab maha müüdi.
„Me püüame saada maailma juhtivaks elektriautode ettevõtteks,“ ütles Mattias Bergman, National Electric Vehicle Sweden’i eestkõneleja. Ta lisas, et asi pole ainult selles, et Hiina on suur turg elektriautodele, vaid ka selles, et Hiina on piisavalt võimas, et teha vastavaid investeeringuid ja ehitada vajaminev infrastruktuur.
Saabi ostnud gruppi juhivad Honk Kongi juurtega taastuvenergia jõujaamade ehitaja National Modern Energy Holdings Ltd. ja Jaapani päritolu investeerimisfirma Sun Investment.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saab pole autosid tootnud eelmisest aastast saadik, peale esialgset tootmisseisakut 2011. aasta märtsis, ning taotles pankrotti detsembris. Saab pole olnud kasumlik enamuse kahest aastakümnest ja General Motors, mis sai täieliku kontrolli ettevõtte üle 2000. aastal, müüs Saabi 2010. aasta veebruaris Taani superautode tootjale Spyker NV.
Umbes 3600 inimest töötas Saab Auto’s enne pankrotti.
On võimalik, et Rootsi valitsus võtab üle Saabi varuosade üksuse, mis polnud kaasatud tänases ostutehingus ja oli eraldatud pankroti protsessist.
Autor: Teele Liblik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele