• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,78%6 276,13
  • DOW 300,8%44 838,77
  • Nasdaq 0,93%20 582,85
  • FTSE 1000,51%8 819,33
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,78%6 276,13
  • DOW 300,8%44 838,77
  • Nasdaq 0,93%20 582,85
  • FTSE 1000,51%8 819,33
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 11.10.12, 17:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota teadis massilisest veast juba neli aastat tagasi

USA ametivõimudele esitatud dokumentidest selgus, et Toyota teadis juba enam kui neli aastat tagasi probleemist, mis sundis firmat sel nädalal tagasi kutsuma 7,4 miljonit autot üle maailma.
Jaapani autotootja sõnul ei reageeritud osade autode ustest tulevale imelike lõhnade ja põlemise probleemile varem, sest ei suudetud probleemi allikat tuvastada, kirjutab Financial Times. Nüüd on teada, et viga seisnes elektriakende lubrikandis.
USA ametivõimu kodulehele riputatud kronoloogia heidab uut valgust firma ajaloo suurimale tagasikutsumisele. Toyota niigi kannatas ränka kvaliteedikriisi, kui 2009 ja 2010 kutsuti hulgaliselt autosid tagasi teenindusse.
Kolmapäeval teatas firma vahemikus september 2006 kuni detsember 2008 toodetud RAV4, Auris, Yaris ja Corolla mudelite tagasikutsumisest Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raporti kohaselt täheldas Toyota esimesi juhtumeid 2008. aastal, kui elektriakende peanupustikust tuli ebatavalist lõhna. Toona ei suudetud probleemi põhjust tuvastada.
Toyota sõnul hakati alates 2010. aasta maist kohati saama uusi ebatavalise lõhna või suitsu kaebusi, mis tulid auto juhipoolsest uksest. Firma hakkas seejärel tegema teste ning käesoleva aasta augustis jõuti järeldusele, et probleemi põhjuseks oli poest ostetavate lubrikantide aknamehhanismidele määrimine pärast probleeme akna kinnikleepumisega.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele