• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 12.10.12, 07:55

Pistikuautod riikliku kaitse all

Valitsus on heaks kiitnud eelnõu, et elektriautode ostutoetuse projekti (ELMO) pikendatakse kuni 2014. aasta lõpuni, lisaks laiendatakse toetust laetavatele hübriidautodele, ehk pistikhübriididele. Kui palju meil aga selliseid autosid üldse on?
Toetuse suurus sõltub akude mahutavusest ning see ei tohi ületada 30% auto müügihinnast. Toetus täielikele elektriautodele on kuni 50% ostuhinnast, kuid mitte enam kui 18 000 eurot.
Selle positiivse uudise valguses tundub aga omamoodi nonsensina see, et Eestis müüakse hetkel vaid üht laetavat hübriidautot ja sellele kehtib kõige madalam toetusemäär: 3000 eurot. See on Toyota Prius Plug-In, mille aku mahutavus on 4,4 kWh. Toyota maletoojad on ka ise sellisest määratlusest nördinud ning nende arvates peaks olema aluseks võetud ikkagi CO2 sääst, mitte see, kui võimsad akud ühel või teisel neljarattalisel peal on.
Teises äärmuses olev nonsenss on aga see, et meil ikka veel ei müüda Opel Amperat või Chevrolet Volti. Viimase tootmine on koguni ajutiselt peatatud, kuna pole ostjaid ja laod on autosid täis. Eestis saaks see auto maksimaalse ostutoetuse, ehk 12 000 eurot, kuna tema akude mahutavus on täpselt 16 kWh. Suurim toetus, mida sellele autole terves Euroopas pakutakse!
KredExi teatel on selle nädala seisuga esitatud 94 elektriauto ostutaotlust, neist 75 ka rahuldatud. Neist omakorda 43 ehk tublisti üle poole moodustavad Nissan Leafid. Pistikhübriidide toetusavaldusi hakatakse vastu võtma kohe, kui määrus lõplikult kinnitatud.
Millal ja võiks Opel Ampera Eestisse müügile jõuda, millised on järgmised elektriautod turul ning kuidas edeneb laadimisvõrgu ehitus, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Uudised
  • 21.05.13, 11:05
KredEx hakkab elektriautosid välja rentima
KredEx avab juuni lõpus Tallinnas ja Tartus elektriautode kiirrenditeenuse.
Uudised
  • 10.09.13, 14:44
Opel laseb alla hübriidi hinda
Saksa autotootja Opel vähendas koduturul märgatavalt oma hübriidauto Opel Ampera hinda, see maksab nüüd 38 300 eurot. Varem oli Ampera 7600 eurot kallim.
Uudised
  • 05.01.13, 15:25
Eesti elektriautode osakaalult maailmas 2. kohal
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti eelmise aasta lõpu seisuga Norra järel maailmas teisel kohal.
Uudised
  • 05.12.12, 09:06
Muhu sotsiaaltöötaja: talvel on elektriauto mänguasi
Muhu valla sotsiaalhooldaja Aili Õige sõnul on elektriauto praegu maal mänguasi, kuna talvel saab sellega sõita vaid Liiva aleviku vahel ja äärmisel juhul Orissaarde.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele