• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.11.12, 16:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordea: autoliising üle buumiaja taseme

Nordea Liisingu teatel finantseerivad nad tänavu sõiduautode ja kaubikute segmenti suuremas mahus kui aastail 2007–08.
Oktoobri autoliisingu tulemused kasvasid eelmise aastaga võrreldes 24%. Ülejäänud varasektorites kasv sisuliselt puudus ning tervikvaates on Eesti liisinguturu kasvutempo esimese poolaastaga võrreldes aeglustunud, kinnitas Nordea Finance'i juhatuse esimees Silver Kuus.
Autode müügi ja finantseerimise kasvuks andis suurima panuse ettevõtlusega seotud tarbesõidukite müügi ja liisingu kasv. Ühe põhjusena näeb Nordea liisingufirmade ja automüüjate koostöös tehtud soodsaid liisingupakkumisi, mis võimaldasid nii ettevõtjail kui eratarbijail hoida eelmise aastaga võrreldes raha kokku.
"Teise põhjusena on ettevõtjate poolselt näha aktiivsemat sõidukite vahetust, kuna vanemad sõidukid kipuvad lagunema ja nõuavad ebamõistlikke ülalpidamiskulusid," märkis Kuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tunda annab ka kommertssõidukite madal ostumaht aastail 2009–10. Lisaks on eraisikud madala liisingfinantseerimise krediidi kogukulukuse keskkonnas asunud üha enam autosid välja vahetama ning suund on võetud meie kliimasse sobivatele praktilistele ja ökonoomsetele autodele.
Nordea teatel on täheldada ka mõningast huvi kasvu elektriautode osas, mille olulise põhjusena võib näha lähitulevikus valmivat üle-eestilist kiirlaadimisvõrku. Siiski jäävad elektriautode müügi ja finantseerimise mahud koguturu mõistes lähiajal marginaalseks.
Nordea Liising väljastas oktoobrikuus uusi liisingkrediite kogumahus 19 miljonit eurot, millest uued ja kasutatud sõiduautod ning kaubikud moodustasid 10,2 miljonit eurot.
Autoliisingu finantseerimise segmendis on Nordea Liisingu turuosa läbi aastate kasvanud ja ulatub täna 30%ni.
"Ootame Eesti  liisinguturu uusmüügi kasvutempo aeglustumist 30-40%-lt esimesel poolaastal 10-15%-le aasta viimases kvartalis. Aasta kokkuvõttes näeme liisingturu kogumahuks 900-930 miljonit eurot, mis teeb aastaseks turu juurdekasvuks 21-25%," märkis Kuus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele