• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 16.01.13, 06:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taskila asemel veelgi kulukam kolmik

Novembris Tero Taskila kohale astunud uus Estonian Airi juht Jan Palmer tuli tööle koos kahe nõunikuga. Arvatavasti kulutab Eesti riik uuele ajutrustile veelgi enam kui Taskila 33 300 eurot.
Palmeri kuupalk Estonian Airis on 21 500 eurot. Isegi kui uued konsultandid küsivad lennunduse mõistes ülitagasihoidlikud 6000 eurot kuus, ületaks uue meeskonna töötasu Taskilale makstud 33 300eurose kuupalga.
Palméri sõnul on temaga kaasa tulnud konsultantidel Kjell Fredheimil ja Mikael Wångdahlil suured lennundusalased kogemused ja teadmised. Fredheim on töötanud suurte lennundusettevõtete ja regionaalsete operaatorite juures. Wångdahl on aga olnud nii insener kui ka mitme Rootsi lennundusettevõtte peadirektor.
"Wångdahli kogemus kulub marjaks ära Estonian Airi ees seisva spetsiifilise ülesande lahendamisel – tuua ettevõte tagasi kindlale teele," ütles Palmer.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandusministeerium on asjaga päri. "Estonian Air on ka varem kasutanud ning kasutab edaspidi välisnõunike teenuseid küsimustes, milles enda kompetentsi napib," ütles ministeeriumi avalike suhete juht Kalev Vapper.
Venekeelne ärileht Delovõje Vedomosti saatis majandusministeeriumile ja Estonian Airile infopäringu selle kohta, milliseid konsultatsioone on plaanis saada, kui arvestada, et lennufirma ei kavatse laieneda, uusi lennukeid osta ega uusi liine avada. Väljaanne küsis, milliste strateegiliste ülesannete täitmiseks ei ole lennufirmal endal kompetentseid spetsialiste. Samuti küsis leht, miks töötajate koondamist ja Estonian Airi keerulise mudeli ümberprofileerimist kümne lennuliiniga minilennuettevõtteks ei saanud usaldada selle endisele juhile, vaid oli vaja palgata kolm uut spetsialisti.
Millega põhjendas majandusministeerium küsimustele mittevastamist, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Anastassia Tido, Indrek Kald

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele