• OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.01.13, 06:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulujututurunduse kuus saladust

Kuulujututurundusest on saanud üks olulisi vahendeid, mis võimaldab infoga ülekoormatud ühiskonnas ettevõtetel esile tõusta. Kuulujuttu oskuslikult levitades teeb ettevõte endale mõjuvaimat ja odavaimat reklaami.
1. Vajuta kuulujutu mõjuvõimsat nuppuInimesed räägivad kindlasti brändist või ettevõttest, kui loos on:tabuteemad - seks, valed või nn vannitoanaljadmidagi väga ebatavalistmidagi naljakat või ülilõbusatmidagi salajast, mis algab näiteks lausega: "Ma ei tohiks seda sulle rääkida, aga..."Kuulujututurunduse ainuke eesmärk on muuta see sõnum nii mõjusaks, liikumapanevaks, kaasahaaravaks, lõbusaks, et inimestel tekib tahtmine seda teistega jagada. Kokkuvõttes teevad nemad ettevõtja eest turundust edasi ning seda tasuta.
2. Püüa meedia tähelepanu Kõige lihtsam viis panna inimesed tootest rääkima, on pääseda meedia huviorbiiti. Selle saavutamiseks on vaja teha midagi enneolematut, mis ületab uudisekünnise. Kui õnnestub saada oma looga artiklitesse ja uudistesse, on võimalik jõuda suure hulga inimeste teadvusesse. Seda ei ole enamasti reklaamiga võimalik saavutada.
3. Kui reklaamid, siis tee seda tähelepanu äratamiseksTänapäeval tuleb unustada tarbijate harimine, informeerimine ning nende veenmine. Tarbijad on selleks liiga targad. Selle asemel tuleb teha midagi omapärast ja ebaharilikku, et saavutada inimeste tähelepanu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

4. Valluta oma kuulujutuga kõrgeim mäetippTuleb mõelda välja kõige ambitsioonikam turunduseesmärk, mida enamik konkurentidest mitte kunagi ei proovigi saavutada. Kõige parem oleks teha seda esimesena, sest inimestele jäävad esimesed alati meelde. Ei ole vaja karta vigu, vaid tuleb riskida. Kuulujuttu luues tuleb olla palju sallivam vigade suhtes kui muidu, muudmoodi ei ole võimalik vallutada oma ala nn kõrgeimat mäetippu.
5. Ole hulljulge ja loovVapustavad ideed nõuavad loomingulisust, julgust ja püsivust, kuid tulemused on sellevõrra imetlusväärsemad. See on ilmselgelt raske töö: läbi tuleb töötada vähemalt poolsada tavapärast või lausa kehva ideed, enne kui leitakse õige, millega edu saavutada.
6. Hoia oma tootel silma pealKui oled otsustanud kuulujututurundusega kaasa minna, on tähtis oma tooteid kontrollida. Negatiivne kuulujutt võib ühe hetkega teha olematuks aastatega saavutatud tulemused. Meile meeldib rääkida asjadest, mis meid häirivad, näiteks halb teenindus kaupluses, kokkupuude ebaprofessionaalse kinnisvaramaakleriga jne.
Allikas: Mark Hughes'i raamat "Buzzmarketing" 
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele