Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    H&M hädas kiirmoe tempo ja müügiga

    Sügisel Eestis enda esimese poe avav Rootsi rõivatööstuse Hennes & Mauritz müük kukkus veebruaris viiendat kuud järjest ning firma on raskustes meelitama ligi uusi kliente üha karmima konkurentsiga kiirmoe tööstuses.

    H&Mi teatel avati viimase 12 kuu jooksul kokku 327 uut poodi ning firma käive kasvas veebruaris 5% aastataguselt tasemelt, vahendab Wall Street Journal. Kui võtta arvesse vähemalt 12 kuud avatud poodide müük, siis H&Mi käive kukkus 3% jagu.
    See tähendab, et H&Mi müük on langenud järjest kõige pikema aja pärast 2009. aasta kevadet, kui finantskriis peletas inimesed poodidest eemale.
    Kui võtta võrdluseks Rootsi jaemüüja suurimate konkurentide müüginumbrid, siis on näha, et inimesed käivad endiselt ostlemas, aga mitte H&Mis enam. Zara rõivaketi omaniku Inditexi müük kasvas veebruaris 16% ning Jaapani firma Fast Retailingu, mis opereerib Uniqlo brändi, võrreldav müük kasvas veebruaris 9,6%.
    Isegi varem kehva moe pärast sugeda saanud USA firma GAP suutis veebruaris enda võrreldavat müüki suurendada 11% ning pole näidanud müügilangust pärast eelmise aasta aprilli.
    H&M on raskustes käia kaasas kiirmoega, kus Zara on kõrge lati ette pannud. Zara on tuntud ülikiire tarneahela poolest, sest 50% firma riietest valmistatakse Euroopas ning see võimaldab kiiresti uusi moe- ja luksustrende tuua poodidesse kõigest nädalatega. Selle eest on kliendid valmis ka veidi krõbedamat hinda maksma.
    H&Mi tarneahel on oluliselt pikem, mis tähendab, et nad kiirmoega ei saa kaasas käia ja on seetõttu keskendunud pigem hinnale. Keskmiselt on H&M 60% odavam kui Zara. Ometi ollakse ikkagi kallimad kui Primark või Forever 21, mis jätab firma hallile territooriumile.
    Bersteini analüütiku Jamie Merrimani sõnul on H&Mil kaks valikut. Esimene variant on hindade alandamine, et võistelda madalama otsa konkurentidega, kuid see survestab firma marginaale veelgi enam. Teine võimalus on lõpetada odavamas otsas konkureerimine ning keskenduda klientidele, kes on valmis maksma kõrgemat hinda.
    "Küsimus on aga siis selles, kui edukalt nad suudavad tarbijaid veenda maksma enda toodete eest kõrgemat hinda," ütles Merriman. "Praegu on veel vara öelda." 
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.