Vaata, mis muutub töötajate registriga

Kadri Põlendik 04. juuni 2014, 18:36

1. juulist tööd alustav töötajate register toob kaasa palju muudatusi, mida maksuamet täna tutvustas.

Peamised muudatused:

  • Töötaja tuleb registreerida enne faktilist tööleasumist (kehtiv korra järgi 7. kalendripäevaks)
  • Registreerimine toimub maksu- ja tolliameti juures, mitte enam haigekassas (haigekassa senised andmed kantakse automaatselt uude registrisse üle)
  • Registreerida tuleb kõik töötamised sõltumata lepingust, mille puhul tekib Eestis maksukohustus; lisaks ka vabatahtlikud töötajad

Mis muutub töötamise registri rakendudes? 

Haigekassa

  • Töötamise registrisse viiakse ravikindlustuse andmekogust kehtivad töötamisega seotud kindlustusandmed üle 30.06.2014 seisuga
  • Haigekassasse edastatakse töötajate kindlustamiseks andmed töötamise registrist automaatselt, mistõttu ei ole haigekassale enam töötajate andmeid vaja esitada
  • Haigekassale liiguvad andmed 1 kord ööpäevas siis, kui kõik ravikindlustuse määramiseks vajalikud andmed on töötamise registrisse esitatud (nt lihtsustatud korras registreerimisel andmeid Haigekassale ei edastata, kuna osa vajalikke andmeid on puudu)
  • Haigekassa praeguses tööandjatele mõeldud kindlustusandmete edastamise teenuses riigiportaalis ei ole tööandjatel enam võimalik kindlustusandmeid muuta alates 1.juulist. Seal säilib võimalus ravikindlustatute nimekirjade kontrollimiseks ja ülevaate saamiseks

Töötukassa

  • Tööandjail ei ole vaja enam töösuhte lõppemise korral töötajale väljastada tööandja tõendit ja töösuhte lõpetamise dokumente
  • end töötuna arvele võttes ning töötushüvitisi taotledes väheneb vajadus esitada täiendavaid dokumente, kuna hüvitiste taotlemiseks ja määramiseks vajalikud andmed (töötamise aeg ja töösuhte lõpetamise põhjus) saab loodavast registrist

Maksu- ja Tolliamet

  • töötaja saab kontrollida, kas tema töötamine on registreeritud ning kas temale tehtud väljamaksed on deklareeritud ning maksud tasutud.

Kuidas ja kus saab töötamise registreerida?

  • e-maksuametis/e-tollis, kas käsitsi sisetades või failiga laadides.
  • üle X-tee masin-masin liidesega, saates registrisse oma ettevõtte või asutuse
    personaliprogrammides sisalduvad töötamise andmed.
  • Lihtsustatud korras saab esmase registreeringu teha ka telefoni või SMSi teel. Kuna lihtsustatud registreering hõlmab vaid osa nõutavatest andmetest, tuleb registreeringut kindlasti 7 kalendripäeva jooksul täiendada ja registreerimine nö lõpuni viia.

Millal tuleb andmed registrisse kanda?

  • Töötamise alustamine tuleb registreerida hiljemalt tööd tegeva isiku tööle asumise hetkeks, mis praktikas võibki tähendada vahetult enne töö alustamist.
  • Töötamise peatumise ja lõpetamise registreerimiseks on tööandjal aega kümme kalendripäeva alates töötamise peatumise või lõpetamise päevast.

Töötamise registri andmeid kasutavad:

  • Haigekassa - ravikindlustuse määramiseks
  • Töötukassa - töötuna arvele võtmiseks, arveloleku lõpetamiseks, töötutoetuse ja töötuskindlustushüvitise määramiseks
  • Sotsiaalkindlustusamet - töötamise fakti kontrollimiseks
  • Politsei- ja piirivalveamet - välismaalaste töötamise tingimuste järelevalveks;
  • Maksu- ja tolliamet - maksukohustuse täitmise kontrollimiseks
  • Töötaja saab kontrollida, kas tema töötamine on registreeritud ning kas temale tehtud väljamaksed on deklareeritud ning maksud tasutud

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. June 2014, 14:48
Otsi:

Ava täpsem otsing