• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 06.08.14, 08:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taxify võtab "kiisudelt" töö

Kiiresti populaarsust kogunud mobiilirakendus Taxify, mille omanikfirma sai äsja uue osaniku Araabia Ühendemiraatidest, kuivatab dispetšerite tööpõldu.
Mobiilirakenduse looja ja OÜ Taxify tegevjuht Markus Villig prognoosis Taxify populaarsuse senist kasvu arvestades, et dispetšerite tellimuste turuosa langeb järgmise nelja aastaga 95-lt protsendilt 15-le protsendile.
Markus Villig prognoosib, et Taxify käive on selle aasta lõpuks umbes 250 000 eurot.  Kuna Taxify keskendub hetkel kasvule, siis investeeritakse kasum turundusse. Taxify otsib investoriteks suure kontaktivõrgustikuga edukaid äriingleid või riskikapitaliste.
Äriregistri andmetel on juulis ostetud Araabia Ühendemiraatidest osalus Taxifysse, kuid sel teemal kommentaare anda Villig veel ei soovinud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Dispetšerite töö kuivab kokku varsti,“ nentis ka OÜ Saksa Takso tegevjuht Andrea Green.  Saksa Takso võttis mobiilirakenduse kasutusele esimesena, eelmise aasta novembris, ning vähem kui aastaga tellitakse Taxify kaudu hinnanguliselt 40 protsenti taksodest, põhjendas Green.
Green usub, et väikesed firmad, kes kasutavad Taxify teenust, peaksid hakkama mõtlema oma dispetšerkeskuste liitmisele, sest tööd jääb üha vähemaks ning üks dispetšer suudab ära teha sama palju tööd, kui teinuks varem kaks dispetšerit.
Green lisas, et dispetšerite töö ei kao täielikult, sest Taxify ei paku võimalust broneerida õhtul hommikuks takso. Seega on usaldusväärsem seda teha läbi dispetšeri, kui jääda lootma, et ehk leidub hommikul Taxifys vaba sõiduvahend.
Saksa Takso nooremad juhid pooldavad väga Taxifyd, lausus Green. Vanemate taksojuhtide seas võttis Taxifyga harjumine aega, sest osad juhid polnud varem nutiseadmetega kokku puutunud ning pidid selle selgeks õppima. Seetõttu ei poolda nad ka täielikult äppi. Samas lisab Green, et ka vanematele taksojuhtidele meeldib sõita vaikuses, sest Taxifyd kasutades ei pea nad kuulama tellimuste edastamist ragisevast raadiost.
Osaühingusse Tulika Gruppi kuuluva Tulika Takso juhataja Anne Rebase sõnul võimaldavad nad hetkel Taxify kaudu firma tasandil vaid maksitaksosid tellida. Tulika Takso ei plaani üle minna oma dispetšerkeskusega Taxify süsteemile. Küll aga ütles Rebane, et üritavad muuta Tulika taksod Taxify süsteemis rohkem nähtavaks.
Rebase sõnul teeb rakendus dispetšerite töö kergemaks, sest vähem inimesi koormab dispetšerit kõnedega. Samuti lisas ta, et mobiilirakendust kasutades on taksojuht ja tellija rohkem ühenduses ning see on kindlasti äpi eeliseks.
Tulika Takso taksojuhid on soovi korral sõlminud ise lepingu Taxifyga, ütles Rebane. Taxify kasutamine on tema sõnul taksojuhtidele täiendav võimalus töö saamiseks ning enamjaolt ollakse mobiilirakendusega rahul.
Taxify teenus on kättesaadav Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kuressaares, Haapsalus ja Riias ning lähiajal lisanduvad Helsingi ja Vilnius. Samuti plaanib Villig tulevikus Taxifyd täiendada, lisades äppi rakenduse-sisesed maksed.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele