• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.07.15, 17:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hanschmidt: peame suuremaks muutuma

Täna tuli avalikuks kirjavahetus, kust selgus, et Tallinki üks omanikke AS Infortar soovis ära osta Leedu lennufirmat Air Lituanica. Infortari juhatuse esimehe Ain Hanschmidti sõnul tahetakse luua tugev regionaalfirma, seega peab vaatama ka muid turge.
Ain Hanschmidti sõnul tahavad nad luua suure regionaallennufirma.
  • Ain Hanschmidti sõnul tahavad nad luua suure regionaallennufirma.
  • Foto: Andres Haabu
Järgneb telefoniintervjuu Ain Hanschmidiga.
Kust tuli huvi Air Lituanica lennufirma vastu?
Eelmine aasta teatasime, et tahtsime Estonian Airi ära osta. See sõltub nüüd sellest, kuidas Euroopa Komisjon otsustab. Kui algul pidi Euroopa Komisjon otsuse vastu võtma talvel või kevadel, siis pidime turgu uurima, et näha võimalusi, kuidas teha tugev regionaalfirma. Estonian Air pole ju Eesti firma, ta peab igal juhul hakkama ka mujal sõitma. Me peame konsolideeruma ja suuremaks muutuma. Pidime paralleelselt pidama eelkonsultatsioone, et kui oleme Estonian Airi kätte saanud, siis kuidas me edasi areneme.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Miks Air Lituanicat lõpuks ära ei ostetud?
Peame kõigepealt saama Estonian Airi ära osta. Alustuseks on aga vaja Euroopa Liidu luba Estonian Airi jaoks, et meil oleks baas ja vundament, mille pealt tegutseda.
Ühesõnaga, Air Lituanicat ei saanud ära osta selle pärast, et Euroopa Komisjoni otsus lükkus edasi?
Jah.
Kas Estonian Airi ostmiseks on ka arenguid toimunud või ootate lihtsalt Euroopa Komisjoni otsust?
Ootame Euroopa Komisjoni otsust, jah.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele