• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 12.12.16, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automaks nopitakse kobareelnõust välja

SDE liige Rainer Vakra teatas oma Facebooki seinal, et valitsuskoalitsiooni kavandatavast maksukobarast võetakse välja automaks.
Automaks nopitakse kobareelnõust välja
  • Foto: Raul Mee
„Ametlik kinnitus rahandusministeeriumist. Autod võetakse homme välja. Põhjus on vajadus esitatud ettepanekute ja nendega arvestamise võimaluse analüüsiks, milleks paraku nüüd aega ei ole. Teema juurde tullakse põhjalikumalt tagasi 2017. aasta 1. kvartali jooksul,“ kirjutab Vakra.
Ettepaneku kehtestada sõiduki energiaklassipõhine automaks, et edendada säästvamaid ja jätkusuutlikumaid transpordiviise, tegi koalitsioonilepingusse Eestimaa Looduse Fond. Vakra kirjutab, et idee on mõistlik ja vajalik, kuid tänane esialgne väljatöötatud kava on rutakas.
„Keskkonnakomisjoni esimehena toetan, et uute autode ja autode esmaregistreerimise puhul tuleb maksudega suunata elanikke loodussõbralike sõidukite suunas. Seega tuleb hetkel võtta aeg maha ja näidata uut poliitilist kultuuri ning lükata antud küsimus edasi. Teha korralik analüüs ja siis lähtuda juba keskkonna aspektidest,“ kirjutab ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koalitsioonileppe kohaselt oli algselt plaan kehtestada sõiduautode esmaregistreerimise tasu, millega valitsus lootis alates 2018. aastast riigieelarvesse teenida umbes 15 miljonit eurot lisatulu aastas. Kui algselt kavandati kilovatipõhist maksu, siis muutus plaan jooksvalt diferentseeritud riigilõivuks vastavalt autode CO2-heitmele, et soodustada keskkonnasõbralike sõidukite eelistamist. Lisaks muutus esmaregistreerimise maksustamise plaan selliseks, et maksu alla läheks ka iga ümberregistreerimine.
Nn automaksu plaan pälvis rohkelt kriitikat, teiste seas soovitas automaksu üle vaadata ka IRLi liige, endine majandus- ja peaminister Juhan Parts.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele